کد خبر: 179459
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۵۸؛

۱۰ سینمای تهران تعطیل شد

صفحه نخست کیهان ۱۲ صفحه ای روز دوشنبه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید، نقل قول حجت الاسلام صادق خلخالی مبنی بر اینکه اگر فئودالها مقاومت کنند سرکوب می‌شوند و اسناد مالکیت اراضی ۲۶ فئودال در گنبد و گرگان باطل شد. اما خبر تعطیلی ۱۰ سینمای تهران، یکی دیگر از تیترهای این روزنامه چاپ عصر کشور است که متن گزارش آن به شرح ذیل می باشد

 ۱۰ سینمای تهران تعطیل شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست کیهان ۱۲ صفحه ای روز دوشنبه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید، نقل قول حجت الاسلام صادق خلخالی مبنی بر اینکه اگر فئودالها مقاومت کنند سرکوب می‌شوند و اسناد مالکیت اراضی ۲۶ فئودال در گنبد و گرگان باطل شد، تیتر یک آن است. آخرین اخبار پزشکی امام حاکی از آن است که پزشکان ملاقات با ایشان‌ را بلا اشکال دانسته اند. از انتخابات مجلس شورای ملی هم‌ خبر رسیده که تاکنون ۸۰۰ نفر نامزد این مجلس شده اند. رئیس جمهور بنی صدر هم گفته است که در برابر هر فشاری با قاطعیت می ایستم. این روزنامه از تدارک وسیع ستاد بسیج برای ممنوعیت ۳ روز حرکت اتومبیل‌های شخصی در سراسر کشور خبر داده و از معرفی ترکیب تازه کمیسیون رسیدگی به جنایات شاه نوشته است.

IMG_20240218_072147_406

اما خبر تعطیلی ۱۰ سینمای تهران، یکی دیگر از تیترهای این روزنامه چاپ عصر کشور است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

بنا به تصمیم اداره ترویج و نمایش وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ۱۰ سینمای تهران بخاطر نمایش فیلم‌های غیر اخلاقی و نداشتن امکانات رفاهی برای تماشاگران تعطیل شد. این سینماها عبارتند از؛ حافظ، سهیلا، آریا(شهرنمایش)، مترو، شهرزاد، آزیتا، پارک، هما، برلیان و مرجان.

محمدعلی نجفی سرپرست اداره ترویج و نمایش در رابطه با تعطیل این سینماها گفت؛ بعد از پیروزی انقلاب، نحوه اداره سینماها و انتخاب فیلم ها به عهده خود صاحبان سینماها واگذار شد و طی مذاکراتی که با آنها داشتیم بر سر مقرراتی توافق کردیم تا از نظر ایمنی و بهداشت و نظافت نیز وضع سالن‌های نمایش را مراعات کنند. اکنون که بیش از یکسال از پیروزی انقلاب می گذرد متاسفانه این‌ مسائل از سوی بسیاری از صاحبان سینماها نادیده گرفته شده است. و ما نیز به این دلیل اقدام‌ به تعطیل این قبیل سینماها کردیم و مادامی که در نحوه اداره سینماها و موارد یاد شده تجدیدنظر نکنند همچنان در حالت تعطیل باقی خواهند ماند.

IMG_20240218_072147_411

او افزود در رابطه با همین موضوع همچنین تصمیم‌ گرفته شده است همزمان با آغاز سال جدید، به فیلم‌ها پروانه نمایش داده شود و هر فیلمی که بدون پروانه باشد از نمایشش جلوگیری خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر