کد خبر: 180217
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ اسفند ۱۳۵۸؛

محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش: در تعطیلات عید به دانش آموزان تکلیف درسی داده نمی‌شود

دستگیری دریادار محمود علوی فرمانده نیروی دریایی ارتش که یکماه قبل به این سمت منصوب شده بود به همراه احضار ۱۶ افسر و درجه دار به دادگاه، تیتر مهم‌ امروز روزنامه کیهان در روز دوشنبه ۶ اسفند سال ۱۳۵۸ است.‌ خبر داغ دیگر روزنامه به استعفای حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی وزیر کشور، محمد توسلی شهردار تهران و حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای معاون وزیر دفاع برای شرکت در اولین دوره انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص دارد.

محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش: در تعطیلات عید به دانش آموزان تکلیف درسی داده نمی‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دستگیری دریادار محمود علوی فرمانده نیروی دریایی ارتش که یکماه قبل به این سمت منصوب شده بود به همراه احضار ۱۶ افسر و درجه دار به دادگاه، تیتر مهم‌ امروز روزنامه کیهان در روز دوشنبه ۶ اسفند سال ۱۳۵۸ است.‌ خبر داغ دیگر روزنامه به استعفای حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی وزیر کشور، محمد توسلی شهردار تهران و حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای معاون وزیر دفاع برای شرکت در اولین دوره انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص دارد. همچنین خبرها حاکی از استعفای سرپرستان دانشگاه‌های تهران، شیراز و مشهد است. از آن سو احزاب و شخصیت‌ها هم در  انتظار اعلام نظر رئیس جمهور بنی صدر هستند که برای یک یا دو مرحله ای بودن انتخابات تعیین تکلیف کند‌.

IMG_20240225_101810_884

اما تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به بررسی حوادث گنبد توسط هیات ویژه رئیس جمهور درباره چگونگی قتل ۴ رهبر ترکمن که خلخالی در این زمینه گفته من کسی را محاکمه نکرده ام چه برسد به اعدام و خواستار افشای چگونگی قتل این ۴ تن شده است. کیهان همچنین با چاپ عکسی در نیم تای پایینی خود از مراسم تشییع پیکر پرویز فنی زاده بازیگر و کارگردان تئاتر که بعلت بیماری کزاز درگذشته خبر داده است.

اما سخنان محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه در تعطیلات ۵ روزه عید دانش آموزان هیچ تکلیفی به آنها داده نمیشود را برای شماره امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در گفتگویی با کیهان اعلام‌ کرد ما اکنون در دوران انقلاب و جهاد اکبر به سر می بریم و برای انقلاب و پیشرفت آن حتی اگر لازم باشد می توانیم تمام مدرسه ها را برای شش ماه هم که شده تعطیل کنیم و ما و دانش آموزان به کار سازندگی در روستاها بپردازیم.

رجایی گفت؛ در حال حاضر عمل انقلابی این است که با یادگیری بیشتر علم و دانش آینده مملکت را بهتر کنیم.

وی گفت، در مورد تعطیلات ۵ روزه عید خیلی ها به ما ایراد می گرفتند که ما می خواهیم سنت نوروز را از بین ببریم حال آنکه مراسم نوروز از ابتدای امر هم ۵ روز بوده و تنها به عللی در زمان‌ شاه مخلوع این تعطیلات به ۱۳ روز افرایش یافته است.

IMG_20240225_101810_430

رجایی در پایان اضافه کرد، ما برای اینکه دانش آموزان عزیز در ایام ۵ روزه تعطیل  عید بتوانند استراحت کافی داشته باشند به همه موارد توصیه کرده ایم که در این ۵ روز به هیچ وجه تکالیف درسی به دانش آموزان ندهند تا آنها از حداکثر فرصت برای استراحت استفاده نمایند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر