کد خبر: 182137
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۵۸؛

فردین، بهروز وثوقی، ملک مطیعی، بیک ایمانوردی به دادگاه انقلاب احضار شدند

۴۴ سال پیش در چنین روزی ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ در پی احضار ۲۰ هنرپیشه و خواننده سینما که در دو اطلاعیه از سوی حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز به دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز احضار شده بودند روز گذشته این افراد خود را به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی معرفی کردند. سرکوب، مرتضی عقیلی، فروزان، شهناز تهرانی، میری، همایون و منوچهر وثوق. این افراد بعد از بازجویی مقدماتی از دادسرا به منازل و به سر کار خود بازگشتند.

فردین، بهروز وثوقی، ملک مطیعی، بیک ایمانوردی به دادگاه انقلاب احضار شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان روز چهارشنبه ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه به سخنان امام خمینی برای شرکت یکپارچه مردم در انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص دارد. آیت الله منتظری هم کاندیداها را به ائتلاف دعوت کرده است. شورای انقلاب هم تعطیلات نوروز کارمندان و دانش آموزان را ۷ روز اعلام‌ کرد. کیهان از تحول مهم در لیست نامزدهای مجلس خبر داده و اینکه حزب جمهوری اسلامی، جامعه روحانیت مبارز و چند گروه دیگر ائتلاف کرده اند‌. این روزنامه همچنین لیست نهایی نامزدهای تهران‌را هم منتشر کرده است. از پاکستان خبر رسیده که در این کشور کودتای نافرجام نظامی رخ داده است. مسعود رجوی هم آیت الله بهشتی را در مورد عملکرد یکساله شورای انقلاب به مناظره تلویزیونی دعوت کرده است. در ضمن میتینگ انتخاباتی امروز  مجاهدین خلق ایران بدستور وزارت کشور لغو شد. و در آخر اینکه از تبریز خبر می رسد که ۳۲ عامل وقایع تبریز به اعدام و زندان محکوم شدند. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری در رابطه با احضار جمعی از سینماگران به دادگاه انقلاب بر می خوریم که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240312_071019_661

در پی احضار ۲۰ هنرپیشه و خواننده سینما که در دو اطلاعیه از سوی حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز به دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز احضار شده بودند روز گذشته این افراد خود را به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی معرفی کردند. سرکوب، مرتضی عقیلی، فروزان، شهناز تهرانی، میری، همایون و منوچهر وثوق. این افراد بعد از بازجویی مقدماتی از دادسرا به منازل و به سر کار خود بازگشتند.

یک‌مقام مسئول در دادگاه انقلاب اسلامی مرکز به خبرنگار کیهان‌ گفت؛ علت احضار  این افراد از سوی جراید بخاطر عدم اطلاع از آدرس دقیق محل سکونتشان بوده است.

IMG_20240312_071020_440

حاکم‌ شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز در اطلاعیه سوم خود که صبح دیروز صادر کرد از ده تن دیگر از هنرپیشگان و خوانندگان نیز دعوت کرد که برای بازجویی مقدماتی خود را به دادگاه انقلاب اسلامی مرکز مستقر در زندان اوین معرفی نمایند. این افراد عبارتند از؛ محمدعلی فردین، بهروز وثوقی، سیمین غفاری، پوری بنایی، محمود بهرامی، دیانا، رضا بیک ایمانوردی، جمال وفایی، ایرج قادری و ناصر ملک مطیعی. این افراد باید تا آخر وقت روز پنجشنبه ۲۳ اسفند سال‌جاری خود را به دادگاه انقلاب اسلامی مرکز معرفی نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر