کد خبر: 183347
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ فروردین ۱۳۴۹؛

شهرستان‌ها از مسافران نوروزی خالی می‌شود

آغاز مذاکرات ایران و شوروی در کاخ نیاوران و سخنان شاه در ضیافت شام به افتخار صدر هیات رئیسه شورایعالی شوروی مبنی بر اینکه مرزهای ایران و شوروی بصورت مرز صلح و دوستی در آمده است تیتر یک شماره امروز پنجشنبه ۶ فروردین سال ۱۳۴۹ روزنامه اطلاعات است که این جمله مورد تایید پادگورنی قرار گرفته است. عکسهای این صفحه روزنامه هم به همین دیدار اختصاص دارد. تیتر مهم دیگر روزنامه هم مختص است به نبردهای خونین هوایی و زمینی در کانال سوئز بین اسرائیل و مصر. خبر داخلی هم به شهر تهران اختصاص یافته و اینکه حریم کلیه خیابان‌های تهران مشخص میشود که بدنبال آن پروانه های جدید ساختمانی صادر خواهد شد.

شهرستان‌ها از مسافران نوروزی خالی می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آغاز مذاکرات ایران و شوروی در کاخ نیاوران و سخنان شاه در ضیافت شام به افتخار صدر هیات رئیسه شورایعالی شوروی مبنی بر اینکه مرزهای ایران و شوروی بصورت مرز صلح و دوستی در آمده است تیتر یک شماره امروز پنجشنبه ۶ فروردین سال ۱۳۴۹ روزنامه اطلاعات است که این جمله مورد تایید پادگورنی قرار گرفته است. عکسهای این صفحه روزنامه هم به همین دیدار اختصاص دارد. تیتر مهم دیگر روزنامه هم مختص است به نبردهای خونین هوایی و زمینی در کانال سوئز بین اسرائیل و مصر. خبر داخلی هم به شهر تهران اختصاص یافته و اینکه حریم کلیه خیابان‌های تهران مشخص میشود که بدنبال آن پروانه های جدید ساختمانی صادر خواهد شد. 

اما تیتری با عنوان در دور روز آینده شهرستان‌ها از مسافر خالی می‌شود در روزنامه منتشر شده که متن آنرا در ادامه ملاحظه میفرمایید؛

بازگشت مسافران نوروزی که با استفاده از تعطیلات یک هفته ای عید به شهرستان‌ها سفر کرده بودند از امروز آغاز شد. سیل اتومبیل‌های شخصی در جاده های کشور براه افتاد، قطارهای فوق العاده به حرکت در آمد و گاراژهای مسافربری در شهرستان‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. 

فردا آخرین روز تعطیلات ۸ روزه کارمندان دولت است و روز شنبه فعالیت دوایر دولتی در سال جدید آغاز می‌شود. 

گزارش خبرنگاران اطلاعات از شهرستان‌ها حاکیست، هجوم مسافران به گاراژها از دیروز شروع شد و شهرستان‌ها کم کم از وجود مسافران نوروزی خالی می‌شود و مردم دسته دسته با اتومبیل‌های شخصی، کرایه، اتوبوس، قطار و هواپیما، شهرستان‌ها را ترک می کنند و روانه تهران و شهرستانهای مقصد خود می‌شوند.

photo_2024-03-25_09-04-47

امروز و فردا ترافیک جاده های سراسر کشور بشدت افزایش می یابد و ماموران پلیس راه به حال آماده باش درآمدند‌. هجوم مسافران نوروزی به شهرستان‌ها تدریجی بوده ولی بازگشت آنان یکباره است و بهمین علت جاده ها شلوغ شده و حجم ترافیک بشدت سنگین شده است. در ظرف فردا تا پس فردا تهران بار دیگر ازدحام همیشگی خود را باز خواهد یافت و صبح روز شنبه بطور محسوسی ترافیک سنگینی در شهر دیده خواهد شد ولی چون مدارس همچنان در تعطیلات نوروزی باقی هستند شدت ازدحام روز شنبه آینده به اوج خود خواهد رسید.

photo_2024-03-25_09-04-27

در رشت هجوم مسافران به گاراژها از دیروز شروع شده و بلیط‌های اتوبوس رشت - تهران در کلیه آژانس‌های مسافربری تا دو روز آینده پیش فروش شده است. در جاده آمل نیز پلیس راه عبور و مرور وسائط نقلیه را تحت کنترل دارد و جاده هراز تنها به روی اتومبیل‌های سبک و وسائط نقلیه حامل مواد سوختی باز است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر