کد خبر: 185785
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۵۷؛

بسیج سازمان‌های دولتی و ملی برای مبارزه با کشیدن سیگار

اعلام دستگیری ۶ خرابکار و تروریست در سیاهکل، قروه و بیجار و اعلام اسامی دستگیر شدگان و اتهام آنها، تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۷ است. این روزنامه از افزایش قیمت بلیط اتوبوس در تهران به ۵ ریال با ادغام خطوط کوتاه اتوبوسرانی خبر داده و اینکه باجه های بلیط فروشی جمع آوری و بلیطها در اتوبوس فروخته می‌شوند. در ضمن بلیط ارزان هم در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد.

بسیج سازمان‌های دولتی و ملی برای مبارزه با کشیدن سیگار

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام دستگیری ۶ خرابکار و تروریست در سیاهکل، قروه و بیجار و اعلام اسامی دستگیر شدگان و اتهام آنها، تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۷ است. این روزنامه از افزایش قیمت بلیط اتوبوس در تهران به ۵ ریال با ادغام خطوط کوتاه اتوبوسرانی خبر داده و اینکه باجه های بلیط فروشی جمع آوری و بلیطها در اتوبوس فروخته می‌شوند. در ضمن بلیط ارزان هم در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد.

IMG_20240417_070449_068

خبر بعدی هم اینکه بر اساس اصلاح لایحه زمین، مالیات اراضی بایر شهرها ۳ برابر شده و زمین‌هایی که ارزش آنها بیش از ده میلیون ریال است سالانه ۱۲ درصد مالیات خواهند داشت. این روزنامه همچنین از دگرگون شدن تشکیلات شهرداری پایتخت خبر داده که تعدادی از ادارات شهرداری تهران منحل خواهد شد. عراق هم اعلام کرده است که خسارات معاودین ایرانی را می پردازد. بیانیه جناح سازنده حزب رستاخیز هم تیتر دیگر این روزنامه است که در آن آمده، سلاح نارضایی مردم را باید از دست مخالفین گرفت. خبر حادثه ای امروز هم به ماجرای دزدیده شدن یک زن شوهردار توسط چهار مهاجم در سه راه آذری تهران اختصاص یافته است.

اما بسیج سازمان‌های دولتی و ملی برای مبارزه با کشیدن‌ سیگار یکی از تیترهای صفحه نخست این شماره اطلاعات است که متن خبر فوق که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

بدنبال بسیج عمومی وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی برای مبارزه با کشیدن سیگار، امروز گفته شد که عدم کشیدن سیگار در اماکن عمومی، سینماها، تئاترها اجباری نیست بلکه با اجرای یک سلسله برنامه های آموزشی مضرات سیگار برای مردم تشریح می‌شود و توصیه خواهد شد تا حتی الامکان از کشیدن سیگار در اماکن عمومی خودداری شود.

امروز وزارت بهداری و بهزیستی نیز اعلام‌ کرد که مربیان بهداشت این وزارتخانه در قهوه خانه ها و دیگر اماکن عمومی، مردم را با مضرات و خطرات کشیدن سیگار آشنا خواهند کرد و به شرکت کنندگان در سمینارها و کنفرانس‌ها نیز توصیه خواهد شد سیگار را هنگام تنفس و خارج از جلسه بکشند.

تصمیم برای مبارزه با کشیدن سیگار از سه سال قبل در کنگره پزشکی رامسر گرفته شد‌. در آنزمان یکی از پزشکان شرکت کننده در کنگره گزارش مستندی درباره کشیدن سیگار و ارتباط آن با سرطان ارائه داد و از همان زمان قرار شد پیش بینی های لازم برای مبارزه با افزایش مصرف سیگار به عمل آید.

در اجرای این تصمیم وزارت اطلاعات و جهانگردی با همکاری وزارت بهداری و بهزیستی و سایر وزارتخانه ها و  دستگاه‌های اداری کشور و با کمک وسایل ارتباط جمعی و با روشهای علمی در طول سال‌جاری مردم‌ را با زیان‌ها و مضرات سیگار آشنا خواهند کرد.

IMG_20240417_070448_971

امروز همچنین‌ گفته شد اولین جمعیت ملی مبارزه با سیگار که در اصفهان تشکیل شده هست فعالیت دامنه داری را در زمینه مبارزه بل اعتیاد سیگار آغاز کرده است. در اساسنامه این جمعیت که بوسیله گروهی از پزشکان در اصفهان تشکیل شده است هدفش جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست و پیشگیری از سیگار و حفظ بهداشت و سلامتی مردم و بالاخره ترک اعتیاد معتادین است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر