کد خبر: 112875
A

خواص «جوز هندی» در درمان ۷ بیماری

جوز هندی سرشار از فیبر، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1 و B6، منگنز، منیزیم، پتاسیم، مس، فسفر، زینک و آهن است.جوز هندی دارای طبیعت گرم و خشک است.

خواص «جوز هندی» در درمان ۷ بیماری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ادویه شامل میوه، دانه و ریشه گیاهان یا عناصر معدنی در طبیعت است که برای طعم و رنگ دادن به غذا‌ها از آن استفاده می‌شود. جوز هندی با عطر و بوی تند و مطبوع و فواید دارویی بسیار در آشپزی ادویه‌ای پر کاربرد است. در این مطلب به شناخت این ادویه خوش‌عطر و دارویی خواهیم پرداخت.از دانه رنده یا پودر شده جوز هندی برای طعم دادن به انواع گوشت، شیرینی‌جات، پودینگ‌ها، خوراک سیب‌زمینی، سوسیس، انواع سوپ، سس‌ها، سالاد‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

روغن جوز هندی در صنایع عطرسازی و داروسازی استفاده می‌شود. این روغن بی‌رنگ یا زرد روشن است و بو و طعم جوز هندی را دارد. استفاده خوراکی از روغن جوز هندی ممکن است موجب مسمومیت شود. همچنین عصاره این ادویه در تولید خمیردندان، کرم‌های آرایشی و شربت ضد سرفه کاربرد دارد. در ایران جوز هندی را پس از رنده کردن با زردچوبه و ادویه‌های دیگر ترکیب می‌کنند تا بوی بد گوشت‌های خورشی، گوشت مرغ و ماهی را از بین ببرد.

ارزش غذایی

جوز هندی سرشار از فیبر، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1 و B6، منگنز، منیزیم، پتاسیم، مس، فسفر، زینک و آهن است.جوز هندی دارای طبیعت گرم و خشک است.

فواید جوز هندی

برای درمان اسهال در طب سنتی چین استفاده می‌شود.

روغن جوز هندی برای کاهش درد‌های حاصل از روماتیسم مفصلی بسیار موثر است.

جوز هندی اشتها‌آور است.

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی غنی جوز هندی ضد سرطان است.

برای درمان سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر است.

درمان کنترل نداشتن ادرار

درمان اختلالات کبد و طحال

عوارض جوز هندی

استفاده طولانی مدت و به مقدار بیشتراز ۵ گرم در روز می‌تواند باعث گیجی، توهم و سایر عوارض ذهنی شود.استفاده بیش از حد جوز هندی ممکن است موجب مسمومیت شود. استفاده بیش از حد می‌تواند باعث سقط جنین یا نقص مادرزادی شود. در باره مصرف جوز هندی در زمان شیردهی اطلاعات کافی در دست نیست. با این حال در هر دو حالت از مصرف جوز هندی خودداری کنید.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر