کد خبر: 130993
A

نماینده مجلس: نحوه تخصیص ارز دارو بعد از «عید فطر» تعیین تکلیف می شود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس می گوید: کمیسیون اصل نود در نظر دار‌د تا با بررسی جزئیات نحوه تخصیص ارز و راهکار برای واردات دارو با‌ حضور وزرای بهداشت، تعاون، اقتصاد، صنعت و رؤسای سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و مدیرعاملان سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تأمین اجتماعی نشست داشته باشد و آنچه را که به‌عنوان جمع‌بندی پس از‌ برگزاری جلسات مطرح می‌گردد، مدون و به‌صورت طرح به صحن علنی ارسال کند.

نماینده مجلس: نحوه تخصیص ارز دارو بعد از «عید فطر» تعیین تکلیف می شود

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا احمدی سنگری، عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درتشریح ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخصیص ارز برای واردات دارو اظهار داشت: کمیسیون اصل با بررسی نحوه تخصیص ارز دارو با حضور وزرای بهداشت، کار، اقتصاد و صنعت قصد دارد تا معضل موجود در این حوزه را حل کند. 
وی افزود: چنانچه بنا به حذف ارز برای تخصیص دارو باشد می‌بایست جایگزین مناسب آن مطرح و اعمال شود. نمی‌توان بدون جایگزین و درنظر گرفتن راهکارهای مثمرثمر به‌یک‌باره ارز را حذف و مشکلات مردم را زیاد کرد. 
احمدی سنگری تصریح کرد: جلسات آتی کمیسیون با حضور وزرای بهداشت، تعاون، اقتصاد، صنعت و رؤسای سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و مدیرعاملان سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تأمین اجتماعی و سازمان بیمه نیروهای مسلح خواهد بود. 
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با تمام توان درصدد فراهم‌سازی تمهیدات به‌ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص هستیم. یکی از رویکردهای این بررسی سهولت دسترسی به داروهای گران شده است. 
 مجلس به دنبال طرحی برای نحوه تخصیص ارز دارو است
او ادامه داد: جلسات پیشین با وزیر بهداشت برگزار و مقررشده تا طی هفته آینده و پس از تعطیلات عیدفطر، ادامه‌ مباحث بررسی و رویکردهای مناسب برای نحوه اختصاص ارز دارو و یا جایگزین ارز در نظر گرفته شود. 
احمدی در‌ پایان این گفت‌وگو بیان داشت: کمیسیون اصل نود در نظر دار‌د تا با بررسی جزئیات نحوه تخصیص ارز و راهکار برای واردات دارو با‌ حضور وزرای بهداشت، تعاون، اقتصاد، صنعت و رؤسای سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و مدیرعاملان سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تأمین اجتماعی نشست داشته باشد و آنچه را که به‌عنوان جمع‌بندی پس از‌ برگزاری جلسات مطرح می‌گردد، مدون و به‌صورت طرح به صحن علنی ارسال کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر