کد خبر: 178731
A

۸ نکته برای صحبت کردن با اعتماد به نفس

در این گزارش تاکتیک های را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به طوری که دفعه بعد که صحبت می کنید، آن را با متانت و اطمینان انجام دهید.

۸ نکته برای صحبت کردن با اعتماد به نفس

به گزارش سایت دیده بان ایران،  یکی از راه های ایجاد اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن در مقابل جمع، تغییر لحن، ریتم صحبت کردن و همچنین کنترل زبان بدن هنگام سخنرانی است. هنگامی که قرار است در در مقابل یک جمع سخنرانی کنید و یا مطلبی را ارائه دهید، سعی کنید تا حد امکان به موضوعی که قرار است در ارتباط با آن صحبت نمایید، تسلط کافی داشته باشید. یکی از نشانه‌های تسلط داشتن، این است که به جای خواندن از روی متن، هر آنچه قرار است به دیگران انتقال دهید را به‌صورت ساده و شیوا بیان کنید. هنگام صحبت کردن، سعی کنید صدای شما به میزان کافی بلند باشد، تلاش کنید تپق نزنید، شمرده صحبت کنید و به میزان کافی بین صحبت‌های خود مکث داشته باشید. همچنین توجه کنید ریتم صحبت کردن شما یکنواخت نباشد؛ برای بیان برخی از مطالب نیاز است صدای خود را کمی بالاتر برده و هیجانی‌تر صحبت کنید و در برخی موارد نیاز است صدای خود را کمی پایین ببرید تا یکنواختی لحن حرف زدن شما از بین رفته و در نتیجه توجه مخاطب به شما جلب شود. هنگام سخنرانی از عبارات مودبانه استفاده کنید و سعی کنید جدی و در عین حال راحت به نظر برسید.

در کنار صحبت کردن مناسب، رعایت نکات پوششی، یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس است. زمانی که به دلیل صحبت جسورانه و جذاب شما، نظر مخاطب جلب شود و همه به حرف‌های شما توجه کرده و آن را متوجه شوند، ناخودآگاه اعتمادبه‌نفس شما برای ادامه دادن، افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه بیان شیوا و جسورانه، یکی از راه های ایجاد اعتماد به نفس است. در نظر داشته باشید که یکی از راه های افزایش عزت نفس، این است که بتوانید به موقع و به صورتی مناسب، نظر خود را در جمع بیان کنید تا نه‌تنها حق شما ضایع نشود؛ بلکه سبب ایجاد ناراحتی یا از بین رفتن حق فرد دیگری نیز نشوید.

۱) اطلاعات کامل داشته باشید

۲) تمرین کنید

۳) به زبان بدن خود توجه کنید

۴) مکث کنید

۵) با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

۶) به پیام خود ایمان داشته باشید

۷) برای سوالات آماده باشید

۸) اعتماد به نفس یک سفر است نه یک مقصد

سخن نهایی: با اطمینان صحبت کنید

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر