کد خبر: 100547
A

انتقاد محمد هاشمی از سفرهای استانی قالیباف و../ بعضی رفتارها می‌تواند سلامت انتخابات را به طور جدی تهدید کند

محمد هاشمی گفت‌: باید شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم؛ یعنی همه جریان‌های سیاسی این فرصت را داشته باشند که چهره‌های شاخص خود را در معرض رأی عمومی بگذارند. در واقع تجربه نشان داده اگر این‌طور نباشد، با انتخاباتی سرد مواجه خواهیم شد.

انتقاد محمد هاشمی از سفرهای استانی قالیباف و../ بعضی رفتارها می‌تواند سلامت انتخابات را به طور جدی تهدید کند

به گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات ۱۴۰۰ چهار ماه و سه هفته دیگر برگزار می‌شود آن هم در شرایطی که نسبت به میزان مشارکت در این اتفاق مهم شک و گمان‌های جدی وجود دارد. به همین دلیل افرادی هستند که با تشریح شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مطلوب، الزامات لازم را به دست‌اندکاران گوشزد می‌کنند.

 

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: جمهوریت یعنی اینکه در اداره کشور باید به مشارکت مردم بها داد و نماد مشارکت، انتخابات است. انتخابات البته باید در فضایی برگزار شود که جامعه برای رأی دادن انگیزه کافی داشته باشد. در انتخابات‌هایی که طی این سال‌ها برگزار شده، مردم از لحاظ مشارکت آمار قابل قبولی را به ثبت رسانده‌اند، هرچند در یکی ۲ مرحله هم بنا بر دلایلی مشارکت پایین بوده است.

 

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: به همین دلیل باید کاری کرد تا مردم به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ رغبت داشته باشند. البته نباید از جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه هم که تلاش دارند بین نظام و مردم فاصله بیندازند به سادگی بگذریم. در واقع مهم این است که طوری در داخل عمل کنیم تا تحرکات بدخواهان را خنثی کنیم.

 

او  توضیح داد: نکته مهمی که در بالا بودن مشارکت در هر انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که حتماً باید شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم؛ یعنی همه جریان‌های سیاسی این فرصت را داشته باشند که چهره‌های شاخص خود را در معرض رأی عمومی بگذارند. در واقع تجربه نشان داده اگر این‌طور نباشد، با انتخاباتی سرد مواجه خواهیم شد.

 

هاشمی افزود: بعضی رفتارها می‌تواند سلامت انتخابات را به طور جدی تهدید کند؛ مثلاً این روزها می‌بینیم که برخی از مسئولان با استفاده از موقعیت و امکانات ملی به سفرهای استانی می‌روند تا از این طریق خودشان را به افکار عمومی بشناسانند که این کار عدالت را در رقابت کمرنگ می‌کند. البته مردم هوشیار هستند و همواره ثابت کرده‌اند که واکنشی منفی به سوءاستفاده‌گران نشان خواهند داد.

 

محمد هاشمی در پایان گفت: مردم نسبت به بیت‌المال حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل به رفتارهای غیرقانونی پاسخ لازم را خواهند داد. 

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر