کد خبر: 101366
A

نماینده کاشمر: رهبری هرگز نگفته اند نمایندگان کار قانونی نکنند/ سوال و استیضاح از روحانی هم حق قانونی نماینده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که "چرا محدوده سنی برای وام 100میلیونی مشخص کردید" گفت: زیرا بار مالی دارد، بار مالی آن به قدری زیاد است که نمی توانیم برای همه لحاظ کنیم.

نماینده کاشمر: رهبری هرگز نگفته اند نمایندگان کار قانونی نکنند/ سوال و استیضاح از روحانی هم حق قانونی نماینده است

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد جواد نیک بین»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،  در رابطه با "افزایش وام ازدواج برای سنین پایین" گفت: این افزایش وام ربطی به کودک همسری ندارد، ما هم با کودک همسری مخالفیم، دخترها و پسرها در این سن به بلوغ عقلی و شرعی رسیده اند، قائل نیستیم که این منجر به کودک همسری می شود. 

او در پاسخ به این سوال که "چرا این محدوده سنی را برای وام 100 میلیونی مشخص کردید" مطرح کرد: زیرا بار مالی دارد، بار مالی آن به قدری زیاد است که نمی توانیم برای همه لحاظ کنیم. البته این در صحن قابل تغییر است و فعلا در حد پیشنهاد است. 

نیک بین در پاسخ به این سوال که چرا باتوجه به اخطار رهبری به مجلس هنوز هم برخی نمایندگان به دنبال طرح شکایت و استیضاح رئیس جمهور هستند، گفت: رهبری هرگز نگفته اند نمایندگان کار قانونی نکنند. ما کار قانونی خودمان را دنبال می‌کنیم، نظارت سوال و استیضاح حق قانونی نماینده است، من به عنوان نماینده از رئیس جمهور سوال دارم و استیضاح  او را به صلاح می دانم و شکایت از رئیس جمهور را هم در راستای وظایف نمایندگی می دانیم. رهبری هرگز نسبت به مجلس اخطار نداده‌اند. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر