کد خبر: 101676
A

بذرپاش: دولت روحانی بدهکارترین دولت است/ انتخابات با مشارکت کم، سبب می‌شود که دشمنان به ما طعنه بزنند

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بی تدبیرترین دولت پس از انقلاب در بودجه و عدالت اجتماعی، در سال آینده بدهکارترین دولت را همراه با بی سابقه ترین تورم‌ها به رییس جمهور بعدی تحویل می‌دهد.

بذرپاش: دولت روحانی بدهکارترین دولت است/ انتخابات با مشارکت کم، سبب می‌شود که دشمنان به ما طعنه بزنند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد بذرپاش دوشنبه شب در نهمین شب از جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم، با بیان اینکه وظیفه داریم ایام الله بیست و دوم بهمن را زنده نگه داریم، گفت: جنگ، ترور، تحریم، دروغ، نفرت پراکنی، شایعه، تخریب و اتهام، پاتک‌های دشمن در پاسخ به تکِ انقلاب است و زمانی که مشکلات و گرفتاری‌ها در جامعه زیاد شود، شرایط برای پاتک دشمن بهتر و دفاع، بسیار سخت‌تر خواهد شد لذا باید در برابر دشمن، آرایش تهاجمی بگیریم.

اولویت، مشارکت حداکثری در انتخابات است

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: شرط نخست در مسیر انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است هرچند کاندیدای مورد نظر ما رأی نیاورد زیرا پیروزی با مشارکت کم، در واقع شکست است نه پیروزی؛ انتخابات با مشارکت کم، سبب می‌شود که دشمنان به ما طعنه بزنند و بین مردم تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به افشاگری‌ها و عدالت‌خواهی های عجیب بعضی از انقلابیون، برخورد و منش علما و مقام معظم رهبری را به گونه‌ای دیگر دانست و گفت: افشاگری‌هایی که القا کننده فساد سیستماتیک و سازمان یافته است، به جمهوری اسلامی ایران ضربه می‌زند؛ هرچند ما نیز قبول داریم که بعضی از گروه‌های فساد در دستگاه‌های کشور رخنه کرده‌اند ولی در مورد نظام کشور نباید سیاه نمایی کرد.

این دولت بدهکارترین دولت است

وی شرط دوم در انتخابات آینده را روشنگری با بیانی محکم و منطقی دانست و افزود: متأسفانه ما حافظه بلندمدت خوبی نداریم؛ بعضی جریان‌ها، استاد عملیات روانی هستند و ممکن است باز هم در خرداد ماه آینده با کمک مغرضین داخلی و دشمنان خارجی، جای جلاد و شهید را عوض کنند؛ متأسفانه بی تدبیرترین دولت پس از انقلاب در بودجه و عدالت اجتماعی، در سال آینده بدهکارترین دولت را همراه با بی سابقه ترین تورم‌ها به رئیس جمهور بعدی تحویل می‌دهد.

بذرپاش با اشاره به اینکه منابع درآمد دولت در بودجه، یا از فروش نفت یا دریافت مالیات و یا واگذاری دارایی‌ها تأمین می‌شود، یکی از اشکالات این دولت در بحث بودجه را افزودن اوراق به منابع درآمدی دولت دانست و گفت: دولت، اوراقی را چاپ می‌کند و به بانک می‌دهد و بانک، اوراق را در اختیار مردم قرار می‌دهد، سپس مردم برای گرفتن سود، اوراق را به بانک عودت می‌دهند و بانک موظف است که سود مردم را از منابع مالی خودش بدهد، در این مرحله دولت به بانک بدهکار است و باید پول آن اوراق را به بانک بپردازد ولی متأسفانه دولت برای تسویه حساب با بانک، یا پول چاپ می‌کند یا سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی را بابت بدهی‌های دولت به بانک، کاهش می‌دهد و یا بدهی خود را از صندوق توسعه ملی بر می‌دارد. این سه کار غلط است و دولت با این کار، آینده را می‌فروشد و به همین دلیل است که می‌گوئیم این دولت، بدهکارترین دولت است.

جراحی اقتصادی در سال آینده اشتباه است

بذرپاش با اشاره به شرایط خاص سال ۱۴۰۰ گفت: در شرایطی که بخاطر عملکرد ضعیف دولت، مردم در سال ۹۸ و ۹۹ با تورم حدود صد تا صد و بیست درصدی در کالاهای اساسی مواجه بودند، نمی‌توان ارز دولتی را در سال آینده از چهار هزار و ۲۰۰ تومان به هفده هزار و ۵۰۰ تومان رساند زیرا سبب می‌شود که یک تورم شدید دیگر اتفاق بیفتد و مردم ما توان تاب‌آوری یک فشار تورمی دیگر را ندارند لذا سال آینده، زمان مناسبی برای جراحی اقتصادی کشور نیست و مجلس در مورد رد کردن بودجه، تصمیم درستی گرفت.

وی با بیان اینکه در سال آینده نیاز به آرامش اقتصادی داریم، افزود: دولت ما مدتهاست که خسته است و از طرفی هر دولتی در چند ماه آخر عمرش، دچار بی انگیزگی و به هم ریختگی می‌شود لذا حدوداً در پنج ماه ابتداییِ سال آینده، دارای شرایط مناسبی نیستیم؛ همچنین دولت بعدی برای استقرار و استحکام یافتن، نیاز به چند ماه زمان دارد و عملاً تا پایان سال آینده، دولت مستقرِ قوی و محکمی نداریم لذا اجرای طرح جراحی اقتصادی در سال آینده، تصمیم درستی نیست.

رئیس دیوان محاسبات کشور، یکی از اشکالات دیگر دولت را ترک فعل دانست و گفت: یکی از مشکلات ما، کار نکردن مسئولین است و متأسفانه در این زمینه، برای دستگاه‌های نظارتی و قضائی ما ابهامات زیادی وجود دارد و لذا باید در زمینه ترک فعل مسئولین، تدابیر و تصمیمات جدی اتخاذ شود.

وی در پایان، با اشاره به بحث جوان انقلابی در کلام مقام معظم رهبری، گفت: منظور ایشان از جوان انقلابی، فقط سن و سال نیست بلکه ایشان به دنبال فعالیت اشخاصی هستند که روحیه نشاط و ابتکار و سرزندگی دارند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر