کد خبر: 101759
A

مخالفت عضو فراکسیون زنان مجلس با طرح کمیسیون قضایی مجلس درباره مهریه/ مهریه حق شرعی هر زنی است و نمی توان این حق را نادیده گرفت

سمیه محمودی گفت: آقایان و بزرگترهای ما این فکر را از ذهنشان خارج کنند که «مهریه را کی داده است و کی گرفته است».

مخالفت عضو فراکسیون زنان مجلس با طرح کمیسیون قضایی مجلس درباره مهریه/ مهریه حق شرعی هر زنی است و نمی توان این حق را نادیده گرفت

به گزارش دیده بان ایران، سمیه محمودی نماینده مجلس با اشاره به طرح کمیسیون قضایی مبنی بر حذف زندان برای مهریه بیش از 5 سکه گفت: کلا با طرح ساماندهی مهریه به این شکل مخالفم. ما می‌توانیم با توجه به بالارفتن قیمت سکه به گونه دیگری برنامه ریزی کنیم و کار دیگری انجام دهیم .

این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: به هر حال توافق‌هایی بین زن و مرد صورت گرفته است اگر واقعا شرایط آن را یک آقا و خانم ندارد این توافق را قبول نکنند. عده ای می‌گویند خانم ها با این مهریه کاسبی راه انداخته‌اند. آیا  این مربوط به همه خانم ها است؟ آقایان این را از ذهنشان خارج کنند که مهریه را کی داده است و کی گرفته است؟ چراکه مهریه حق قانونی زن است و کاملا شرعی است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  ما معتقدیم به جای کاهش مهریه، زمانی  که زن و‌مرد توافق می کنند براساس وسع مالی مرد مهریه تعیین شود و در واقع آقا براساس جیبش مهریه را قبول کند اگر آن دختر خانم علاقه شدیدی به این آقا داشته باشد کاری به مهریه سنگین اش ندارد و با یک و دو سکه هم می تواند توافق کند.

نماینده شهررضا (اصفهان) بیان کرد: الان کشور به سمت تجمل گرایی رفته است و تعیین مهریه‌های سنگین نیز از عواقب این تجمل گرایی است ولی به هر حال مهریه حق شرعی و خانوادگی هر زنی است و نمی توانیم این حق زنان را نادیده بگیریم.

وی گفت: ما در مجلس قبل هم تعداد مهریه را در طرحی که تبدیل به قانون شد به ۱۱۰سکه کاهش دادیم و نمی توانیم بیش از این حقوق زنان را نادیده بگیریم. در حال حاضر نیز به عنوان یک زن مخالف طرح کمیسیون قضایی و حقوقی هستم. مهریه هم همانند سایر توافق های دیگر است و قرار نیست همسر من بر فرض مثال بگوید من نمی‌توانم و توانایی پرداخت ندارم.

فرقی بین مهریه و سایر توافق های دیگر نیست. وقتی توافقی صورت می گیرد و رسما ثبت می شود نمی توانیم از روی آن بگذریم آیا از سایر توافقات هم می توانیم به راحتی عبور کنیم؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: سکه زمانی که من ازدواج کردم صدهزار تومان بود الان  ۱۰یا یازده میلیون تومان است ما به جایی کاهش مهریه به دنبال راهکار برای حمایت از آقایی که دچار مشکل شده است رفته‌ایم.

از این به بعد آقایان و بزرگترهای ما این فکر را از ذهنشان خارج کنند که مهریه را کی داده است و کی گرفته است. این جمله باعث می شود یک آقا به توان مالی خودش توجه نکند و هر چیزی که جلویش گذاشتند را امضا کند .

وی خاطر نشان کرد: مهریه حق قانونی و شرعی زن است و وقتی توافق می کند نیاز به طلاق نیست و هر زمانی درخواست مهریه کند آقا باید طبق قراردادی که دارد مهریه را پرداخت کند.

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر