کد خبر: 101814
A

حجت الاسلام قوامی: وظیفه آقای رئیسی رفتن به عراق است؟ اصلا قرار است آنجا چه کند؟/ مگر پیام شخص اول مملکت را به شخص دوم و سوم تحویل می‌دهند؟!

قوامی در انتقاد از سفر قالیباف به روسیه گفت: اینکه پیام رهبری نباید به دومای روسیه داده می‌شد و باید مستقیم به پوتین داده می‌شد؛ حتی بهتر بود که پیام را تحویل نداده و برمی‌گرداند.

حجت الاسلام قوامی: وظیفه آقای رئیسی رفتن به عراق است؟ اصلا قرار است آنجا چه کند؟/ مگر پیام شخص اول مملکت را به شخص دوم و سوم تحویل می‌دهند؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس جمهور و وزیر خارجه او در تهران هستند اما دو رئیس قوه دیگر در سفر خارجی! قالیباف یک پیام مهم از سوی رهبری را برای پوتین برده و رئیسی نیز مشغول دیدار با مقامات عراقی است! این وضعیت قدری نامتعارف به نظر رسیده و از آنجایی که فضای سیاسی کشور نیز کاملا انتخاباتی است، این گمانه را به ذهن می‌رساند که دو رئیس قوه که هم پیشتر کاندیدای ریاست جمهوری بوده و هم حالا از جمله کاندیداهای احتمالی هستند، به نحوی کشورداری و ریاست جمهوری را مشق می‌کنند.


ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به این وضعیت گفت: « یکی از مشکلات کشور ما این است که هرکسی به وظایف خود پایبند نیست و اصلا معلوم نیست که وظیفه چه کسی، چیست! آیا وظیفه آقای رئیس رفتن به عراق است؟ اصلا قرار است آنجا چه کند؟ چرا رئیس مجلس پیام رهبری را برای رئیس جمهوری یک کشور دیگر را می‌برد؟ مگر معمولا وزیر خارجه این کار را نمی‌کند؟ اگر قرار بود وزیر خارجه هم این کار را نکند باید یکی از علما و چهره‌های سیاسی محبوب جامعه باید این کار را می‌کرد.»


وی افزود: «از این نوع اقدامات خارج از چارچوب وظایف در کشور ما بسیار دیده می‌شود. مثلا ائمه جمعه در سیاست داخلی و خارجی دفاع می‌کنند یا نمایندگان مجلس وارد مسائلی که در حیطه کاری آنان نیست، می‌شوند». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «بردن پیام از سوی قالیباف این را به ذهن مردم می‌رساند که مبادا در فکر رئیس جمهور شدن است! این گونه اقدامات شائبه سیاسی دارد. ما نیت خوانی نمی‌کنیم، اما مردم، افراد سیاسی و خبرنگاران این برداشت را دارند و اصلا هم خوب نیست».


این نماینده پیشین مجلس همچنین با تاکید بر اینکه «در سفر قالیباف و بردن پیام رهبری به روسیه ابهامات زیادی وجود دارد» گفت: «به هر صورت وقتی رئیس مجلس می‌خواهد به کشور دیگری برود. باید معلوم باشد که با چه کسانی ملاقات می‌کند. اگر واقعا این دیدار هماهنگ نشده بود، چرا اعلام کردند؟!»

قوامی افزود: «ضمن اینکه پیام رهبری نباید به دومای روسیه داده می‌شد و باید مستقیم به پوتین داده می‌شد؛ حتی بهتر بود که پیام را تحویل نداده و برمی‌گرداند. این واقعا ظلم به کشور و رهبری است. بالاخره مسائل دیپلماتیک روشن است. پیام شخص اول یک مملکت را که تحویل شخص دوم و سوم کشور دیگر که نمی‌دهند.»

وی خاطرنشان کرد: «این‌ها اشتباهات بزرگی بود و مسئولیت آن نیز با خیلی افراد به خصوص وزارت اطلاعات و حتی اطلاعات سپاه است که در خیلی مسائل دخالت دارند.»

قوامی در پاسخ به اینکه اگر پذیرفته باشیم قالیباف با این سفر قصد مانور انتخاباتی داشته است، ماجرای دیدار با پوتین به نفع او شد یا زیان او؟ گفت: «درباره انتخابات اول باید دید که چطور برگزار می شود. اگر انتخابات عادلانه و آزاد بود و مردم مشارکت متوسط داشتند که اصلا قالیباف به مجلس نمی‌رفت و رئیس نمی‌شد. بنابراین درباره انتخابات نمی‌توان نظر داد و باید دید که فیلتر شورای نگهبان چگونه عمل می‌کند.»

منبع: ازادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر