کد خبر: 102133
A

فعال سیاسی اصولگرا: برخی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند/ مردم یک بار به قالیباف و رئیسی روی خوش نشان نداده اند، اما باز هم می خواهند بیایند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هستند افراد و گروه‌هایی که برای راهیابی به مجلس و پاستور مشارکت حداقلی مردم را دنبال می‌کنند، چون مشارکت حداکثری مردم را مانع راهیابی خود به قدرت می‌دانند، این تفکر دقیقا در مقابل تفکر رهبری و امام (ره) است.

فعال سیاسی اصولگرا: برخی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند/ مردم یک بار به قالیباف و رئیسی روی خوش نشان نداده اند، اما باز هم می خواهند بیایند

به گزارش دیده بان ایران؛ درحالی که فرصت زیادی تا معرفی رسمی کاندیداها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، اصولگرایان تمام سعی خود را می‌کنند که شرایط را برعلیه اصلاح‌طلبان و به نفع خودشان پیش ببرند. از سازماندهی گروهی برای توهین به رئیس جمهور، تا انتشار فیلم‌هایی علیه برخی از اصلاح‌طلبان و اصرار بر ایجاد شرایطی که منجر به حضور حداقلی مردم در انتخابات شود.

 

ابوالقاسم رئوفیان نائب رئیس اول جبهه پیشرفت رفاه و عدالت گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شاید یکی از حساسترین انتخابات‌هایی باشد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط با انتخاب رئیس قوه مجریه قرار است انجام شود. من معتقدم مسئله اول انتخابات ۱۴۰۰، حضور مردم پای صندوق‌های رای است. صرف نظر از اینکه چه کسی انتخاب شود، مهمترین مسئله مشارکت حداکثری مردم است. رهبری هم همواره حضور و مشارکت مردم را موضوع اول انتخابات می‌دانند؛ لذا آنچه که مهمتر از انتخاب است، برگزاری انتخابات است؛ انتخاباتی که هر چه باشکوه‌تر که شرط لازم آن مشارکت حداکثری مردم است و اگر این اتفاق رخ ندهد بار دیگر شاهد انتخابات ۹۸ مجلس خواهیم بود.

 

درحالی که فرصت زیادی تا معرفی رسمی کاندیداها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، اصولگرایان تمام سعی خود را می‌کنند که شرایط را برعلیه اصلاح‌طلبان و به نفع خودشان پیش ببرند. از سازماندهی گروهی برای توهین به رئیس جمهور، تا انتشار فیلم‌هایی علیه برخی از اصلاح‌طلبان و اصرار بر ایجاد شرایطی که منجر به حضور حداقلی مردم در انتخابات شود.

 

ابوالقاسم رئوفیان، نائب رئیس اول جبهه پیشرفت رفاه و عدالت گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شاید یکی از حساسترین انتخابات‌هایی باشد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط با انتخاب رئیس قوه مجریه قرار است انجام شود. من معتقدم مسئله اول انتخابات ۱۴۰۰، حضور مردم پای صندوق‌های رای است. صرف‌نظر از اینکه چه کسی انتخاب شود، مهمترین مسئله مشارکت حداکثری مردم است. رهبری هم همواره حضور و مشارکت مردم را موضوع اول انتخابات می‌دانند؛ لذا آنچه که مهمتر از انتخاب است، برگزاری انتخابات است؛ انتخاباتی که هر چه باشکوه‌تر که شرط لازم آن مشارکت حداکثری مردم است و اگر این اتفاق رخ ندهد بار دیگر شاهد انتخابات ۹۸ مجلس خواهیم بود.


وی ادامه داد: در زمانی که خاتمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد (دوم خرداد سال ۷۶)، بیشترین مشارکت مردم را داشتیم و به شدت برای مخالفین تلخ بود و در تحلیل انتخابات از شدت عصبانیت می‌گفتند حضور بالای مردم برای گفتن نه به نظام بود. ما در ۱۴۰۰ باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن هم ناامید و هم عصبانی شود و به قول شهید بهشتی، از این عصبانیت بمیرد.

 

خمودگی در جبهه اصلاح‌طلبان


رئوفیان با بیان اینکه در جریان اصولگرایی در چند ماه مانده به انتخابات جنب و جوش بسیاری را شاهدیم و این بسیار خوب است، یاد آور شد: در جبهه اصلاح‌طلبان یک خمودگی و یک نوع رخوت احساس می‌کنیم و به عنوان یک فعال سیاسی به اصلاح‌طلبان می‌گویم که این سکوت و رخوت شما بسیار بد و ناامید کننده است و حیات سیاسی شما را به خطر می‌اندازد. تنور انتخابات را باید روشن کنید، زیرا زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است. تلاش اصولگرایان خوب است، اما باید ملاحظه برخی از جوانب را کرد که متاسفانه برخی از اصولگرایان این مسائل را رعایت نمی‌کنند و تاثیر منفی هم خواهد گذاشت. برخی از اصولگرایان فعالیت‌های انتخاباتی را شروع کرده اند و به نظرم این فعالیت‌ها نباید به فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود.

 

این فعال سیاسی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص ریاست رئیسی و معاون اولی قالیباف یا ریاست جهانگیری و معاون اولی ظریف، گفت: البته این مسائل فعلا در حد گمانه زنی است، اما به نظرم یکی از رفتار‌های ترغیب کننده برای حضور مردم در انتخابات همین است که کاندیدا‌ها برنامه و برخی از همراهان خود از جمله معاون اول، وزیر خارجه و تیم اقتصادی را مشخص کنند.

 

برخی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند


رئوفیان با تاکید بر اینکه باید مردم را به حضور در انتخابات سوق دهیم، تصریح کرد: هستند افراد و گروه‌هایی که برای راهیابی به مجلس و پاستور مشارکت حداقلی مردم را دنبال می‌کنند، چون مشارکت حداکثری مردم را مانع راهیابی خود به قدرت می‌دانند، این تفکر دقیقا در مقابل تفکر رهبری و امام (ره) است.

 

وی افزود: رئیس جمهوری که با رای حداکثری مردم انتخاب شود قطعا در پیش برد اهداف کشور توانمند‌تر است. شما به مجلس فعلی نگاهی بیاندازید، با حداقل آرا مردمی روی کار آمده است و تعداد قابل توجهی از مردمی که واجد شرایط رای دادن بودند پای صندوق‌های رای نرفتند و عقبه قوی و محکمی برای این مجلس ایجاد نکردند. به دوستان اصولگرا می‌گویم کاری را انجام ندهید که مورد تایید رهبری نیست. از سوی دیگر همه افراد واجد شرایط می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند و نباید منعی برای آن‌ها وجود داشته باشد. برخی از دوستان پرسیدند نظر شما درباره ورود دوباره محسن رضایی به انتخابات چیست؟ من گفتم منع قانونی ندارد و افرادی که منعی ندارند می‌توانند شرکت کنند.

 

رئوفیان تاکید کرد: بسیاری از افراد هستند که در گذشته آمده بودند مانند قالیباف و رئیسی، ولی مردم به آن‌ها اقبالی نشان ندادند و اکنون بار دیگر می‌خواهند ورود کنند. شنیده‌ام برخی از نمایندگان برای برخی از کاندیدا‌ها تبلیغ و فعالیت می‌کنند، به آن‌ها می‌گویم به کار خود در مجلس بپردازید و بگذارید احزاب به این مسائل رسیدگی کنند.

 

منبع: رویداد۲۴

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر