کد خبر: 102347
A

امام جمعه موقت اصفهان: دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است/ مسائل شرعی باید بدون چون و چرا رعایت شود

پس از اظهارات یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه موقت اصفهان که گفته بود" از دوچرخه سورای زنان جان به لب شدیم "محمدتقی رهبر دیگر امام جمعه این شهر هم نسبت به دوچرخه سواری زنان اظهار نگرانی کرده و آن را معضلی شبیه به گرانی توصیف می کند

امام جمعه موقت اصفهان: دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است/ مسائل شرعی باید بدون چون و چرا رعایت شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حساسیت نسبت به دوچرخه‌سواری زنان این روزها شدت گرفته است. از طرفی گروهی مطرح شدن این بحث را در شرایطی که مردم روزبه‌روز دچار مشکلات اقتصادی بیشتری می‌شوند مناسب نمی دانند.

محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، در این‌ باره اظهار کرد: ائمه جمعه شهرهای مختلف دغدغه مردم دارند و به همین دلیل تمرکزشان را روی مشکلات مردم می‌گذارند. حالا یک زمانی به بدحجابی، و یک زمانی به گرانی حساس می‌شوند و این روزها هم نسبت به دوچرخه‌سواری زنان واکنش‌هایی نشان می‌دهند؛ یعنی گرانی کالاها نمی‌تواند باعث بی‌تفاوتی به مسائل دیگر شود. بالاخره دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: ائمه جمعه وقتی به دوچرخه‌سواری زنان جلوی چشم جوانان معترض می‌شوند، حتماً اشکالی را احساس می‌کنند. من در سال گذشته همین موضوع را مطرح کردم، اما حساسیت زیادی هم به گرانی، رشوه‌خواری و مشکلات دیگر دارم و هر کاری که برای آرامش مردم لازم باشد با طیب خاطر انجام داده و از این به بعد هم انجام خواهم داد.

 

او توضیح داد: چند وقت پیش چند تن از دانشجویان آقا برای من نوشته بودند، خطاب به خانم‌های دانشجو توصیه کنید تا ما جوانان که غریزه داریم، مرتکب خطا و گناه نباشیم. این موضوع نشان می‌دهد همان‌طور که گرانی دردسرساز است و باید به فکر آن بود، لازم است مسائل شرعی را هم بدون چون و چرا رعایت کرد.

 

محمدتقی رهبر در پایان گفت: امیدوارم روزی بیاید که مشکلات اقتصادی و فرهنگی کمرنگ شوند تا کشور ما نمونه جامعه اسلامی باشد.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر