کد خبر: 103947
A

قاسم میرزایی نکو: حضور اصلاح طلبان در انتخابات به «حاکمیت» بستگی دارد

عضو‌ فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: هیچ گفتمانی غیر استقبال نیست، ما گفتمانی را پیدا نمی کنیم که محو شده باشد اگر واقعا شاخص های گفتمانی را داشته باشد.

قاسم میرزایی نکو: حضور اصلاح طلبان در انتخابات به «حاکمیت» بستگی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «قاسم میرزایی نکو»، عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، در خصوص نگاه اصلاح طلبان به انتخابات گفت: اصلاح طلبان  آن کاری که لازم بود و فکر می کردند برای حضور و یا فعالیت بهتر باید داشته باشند، برنامه ریزی کردند. گفتمان داخلی آنها انجام و تشکیلاتی را ایجاد کردند که براساس قانون احزاب به جمع بندی رسید و این جبهه به عنوان مجموعه «جبهه اصلاح طلبان اصلاحات» اعلام حضور کرد.

 

او افزود: این جبهه با اهداف و راهبرد کارها را جلو می برد. به نظر من بر اساس این مراحلی که روشن کردند وضعیتی که می توانند داشته باشند و گفتمانی که می توانند ایجاد کنند را پیگیری کردند. حضور اصلاح طلبان بستگی دارد به مجموعه تصمیم گیرندگان در حاکمیت که می خواهند چه برخوردی داشته باشند، می خواهند فضا را باز بگذارند یا تیغ آنها تیز باشد مثل کاری که در مجلس انجام دادند.

 

میرزایی نکو ادامه داد: البته دو گفتمان را قرار بوده در دستورکار بگذارند اما چون جلسات آئین نامه طول کشیده یک مقدار کمتر به آن پرداخته شده است. گفتمان با حاکمیت و با مردم را آغاز کنند که گفتمان با مردم، یک بخش آن شروع شده و افراد شاخص اصلاح طلب شروع به صحبت و مصاحبه کرده اند اما اینکه به صورت رسمی قرار بود که مکاتبات یا جلسات یا مسائلی را با مجموعه حاکمیت داشته باشند، هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

او درباره اهمیت استقبال از گفتمان اصلاح طلبی بیان کرد: هیچ گفتمانی غیر استقبال نیست، ما گفتمانی را پیدا نمی کنیم که محو شده باشد اگر واقعا شاخص های گفتمانی را داشته باشد. جوانان هم اگر به نگاهی که در حال حاضر وجود دارد رسیده باشند باز از قطار اصلاح و اصلاحات رویگردان نمی شوند. همه دنبال اصلاح هستند، منتها بعضی می گویند ما با این روش جلو می رویم بعضی می گویند که فلان روش اصلا درست نیست. بعضی می گویند ممکن است یک بارقه امیدی باشد و بشود کاری کرد.


این فعال سیاسی افزود: نظرسنجی هایی که بخش های مختلف انجام می دهند و خود بدنه اصلاحات و بدنه احزاب، همه می دانند که به معیشت، رای و نظر مردم کمتر توجه شده است.

 

او در رابطه با این مطلب که وضعیت سیاسی اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت یا شکست چگونه خواهد شد، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم اگر معقول و چهارچوب وار و حساب شده برنامه ای که ریختند را اجرا کنند، هر نتیجه ای که حاصل شود به نفعشان است ولی اگر بدون برنامه، بدون جمع بندی و نظر مردم، نخبگان، خبرگان و جمع اصلاح طلبان باشد، معلوم است اتفاقی مثل مجلس قبلی می افتد که اصلاح طلبان گفتند چون کاندیدای ما تایید نشده نمی آییم. اگر همه برنامه هایی که ریختند را خوب انجام دهند نتیجه مثبت خواهد بود.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر