کد خبر: 104030
A

علیرضا سلیمی: مجمع نمی‌تواند به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد/ قالیباف: مجمع نظرش را برای شورای نگهبان فرستاده است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: به نظر می‌رسد این روشی که مجمع دارد باید اصلاح شود، ‌البته مجمع در موعد مقرر نیز نظرش را اعلام نکرده و این روش هم که به مجلس مستقیما نامه بنویسند و در فضای رسانه‌ای اعلام کنند منطبق بر آیین‌نامه نیست.

علیرضا سلیمی: مجمع نمی‌تواند به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد/ قالیباف: مجمع نظرش را برای شورای نگهبان فرستاده است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه، در جلسه علنی امروز (سه شنبه 26 اسفند 99)‌ مجلس، با ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای و اخطار قانون اساسی، با اشاره به اصل 94 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بر اساس اصل 94 قانون اساسی، کلیه مصوبات مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود و این شورا موظف است ظرف حداکثر 10 روز این موارد را بررسی کرده و در صورت مغایرت با شرع و قانون اساسی به مجلس بازگرداند.

وی ادامه داد: اخیراً مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای به مجلس داده و اعلام کرده است که لایحه بودجه 1400 مغایرت‌هایی با سیاست‌های کلی نظام داشته است؛ مجمع نمی‌تواند به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد و اگر نظر مشورتی دارد، می‌تواند نظر خود را به شورای نگهبان ارائه دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد این روشی که مجمع دارد باید اصلاح شود، ‌البته مجمع در موعد مقرر نیز نظرش را اعلام نکرده و این روش هم که به مجلس مستقیما نامه بنویسند و در فضای رسانه‌ای اعلام کنند منطبق بر آیین‌نامه نیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر و اخطار، ضمن وارد ندانستن اخطار ا علام شده اظهار داشت: مطابق بند 2 اصل 110 قانون اساسی، هیأت نظارت مجمع این وظیفه را دارد که اگر ملاحظه‌ای در رابطه با سیاست‌های کلی انتخابات دارد نظر کارشناسی‌اش را بگوید و هیأت نظارت هیچ مکاتبه‌ای هم با مجلس نداشته و نظرش را به شورای نگهبان اعلام کرده است.

وی افزود: این موارد نیز مستند به نظرات هیأت نظارت، از سوی شورا به مجلس اعلام شده و دیروز در کمیسیون تلفیق روال قانونی آن طی شده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر