کد خبر: 104351
A

حقیقت پور: رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود/ ظریف نامزد نمی شود

منصور حقیقت پور فعال سیاسی اصول گرا: درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی افزود: برای هر دو حالت نامزدی و عدم نامزدی او درانتخابات ریاست جمهوری قرائن و شواهد وجود دارد. وقتی او به منطقه زلزله زده سی سخت می رود و در آن شرایط دشوار برای مردم صحبت می کند، این رویکرد با وظایف ذاتی رئیس قوه قضائیه جور در نمی آید. در واقع قرینه ای برای آمدن او به صحنه انتخابات ریاست جمهوری است.

حقیقت پور: رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود/ ظریف نامزد نمی شود
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منصور حقیقت‌پور درباره معادلات صحنه انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول تمام می شود و کار به مرحله دوم نمی کشد. اگر آقای رئیسی نامزد شود این حضور خیلی تعیین کننده خواهد بود اما او هم نیاید معتقدم معادلات طوری پیش خواهد رفت که رئیس جمهور منتخب را در همان مرحله اول می شناسیم.
 
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: از طرفی خیلی افراد مثل آقای باهنر با آقای رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردند و او محکم گفته است «نمی آید». ضمن آنکه از دوستان و اطرافیان نزدیک آقای رئیسی نیز کسی تا به حال نگفته است که او می آید. معتقدم آقای رئیسی فعلا نمی خواهد نظر قطعی خود را مشخص کند، تا اواخر اردیبهشت فضا را ببیند که چه تصمیمی بگیرد.

 

وی درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی افزود: برای هر دو حالت نامزدی و عدم نامزدی او درانتخابات ریاست جمهوری قرائن و شواهد وجود دارد. وقتی او به منطقه زلزله زده سی سخت می رود و در آن شرایط دشوار برای مردم صحبت می کند، این رویکرد با وظایف ذاتی رئیس قوه قضائیه جور در نمی آید. در واقع قرینه ای برای آمدن او به صحنه انتخابات ریاست جمهوری است.

 

وی با اشاره به حضور و تحرک پررنگ اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنها در میدان هستند و بعضا حتی در قالب های مختلف کابینه معرفی می کنند. در جناح مقابل، اصلاح طلبان تا به حال در حاشیه ایستاده اند، گرچه الان عشوه دارند اما نهایتا فکر می کنم به میدان خواهند آمد.

 

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم با بیان این دوره اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام شد، تأکید کرد: اصلاح طلبان آدم های دیندار و وطن دوستی هستند بنابراین این طور نخواهد بود خیلی آرام کنار بنشینند و برای تعیین یکی از مناصب حاکمیتی اقدام نکنند. البته شاید کاندیدا نداشته باشند اما معتقدم به یک کاندیدای اصلح مدنظرشان رأی می دهند. به عبارت دیگر جریان اصلاحات کاندیدای اصلی نخواهد داشت و به یکی از خیرالموجودین رأی‌آور اکتفا و قناعت خواهند کرد.

 

وی درباره میزان تأثیرگذاری احیای برجام بر معادلات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این طور نخواهد شد. شاید تحریم ها برداشته شود میزان مشارکت بالاتر برود اما معادلات انتخابات با اتفاقات بین المللی تغییر نمی کند. مردم ما هوشمند هستند و براساس منافع ملی و نه خوشایند جریان های خارجی در انتخابات رفتار می کنند.
حقیقت پور درباره کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: ظریف کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود، حرفه اصلی او در حوزه سیاست خارجی است. اگر آقای ظریف در همان حوزه متمرکز باشد برای کشور مفیدتر خواهد بود.

 

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر