کد خبر: 104842
A
روایت یکی از فرماندهان ارشد پیشین سپاه از برکناری سعید محمد :

حاج صادقی به سردار جوانی گفته که سعید محمد در خاتم الانبیاء مرتکب تخلف آشکار شده/ کاندیدای نهایی سپاه، ابراهیم رئیسی است

یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران : سردار جوانی در مجموعه عبدالله حاج صادقی، نماینده کنونی ولی فقیه در سپاه و نزدیک به ایشان فعالیت می‌کند. حاج صادقی، چهره معتدلی است که به عدم دخالت سپاه در مناسبات سیاسی و انتخاباتی بر اساس قانون و تاکید رهبری اعتقاد دارد.

حاج صادقی به سردار جوانی گفته که سعید محمد در خاتم الانبیاء مرتکب تخلف آشکار شده/ کاندیدای نهایی سپاه، ابراهیم رئیسی است

به گزارش دیده بان ایران؛ یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، ضمن اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص کاندیداتوری سعید محمد  اظهار داشت: 

سردار جوانی در مجموعه عبدالله حاج صادقی، نماینده کنونی ولی فقیه در سپاه و نزدیک به ایشان فعالیت می‌کند. حاج صادقی، چهره معتدلی است که به عدم دخالت سپاه در مناسبات سیاسی و انتخاباتی بر اساس قانون و تاکید رهبری اعتقاد دارد. 

در جریان خروج سردار سعید محمد از سپاه تا جایی که من اطلاع دارم، ظاهرا حاج صادقی به سردار جوانی عنوان کرده که سعید محمد در دوره حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مرتکب تخلف آشکار شده و از امکانات و وجهه این نهاد در راستای مناسبات انتخاباتی استفاده کرده است.

بر همین اساس، تاکید نماینده ولی فقیه در سپاه این بوده که اولا، سعید محمد نباید از موقعیت و جایگاه خود در راستای مسائل انتخاباتی سواستفاده کند و در ثانی باید از این نهاد جدا شود. برخلاف سعیدی، نماینده پیشین ولی فقیه در سپاه که با مواضعی غیرمنطقی و رادیکال عمل کرده و مدام با بهانه حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب در مناسبات مختلف دخالت می‌کرد، حاج صادقی، چهره متعادلی است که بر خلاف این مشی، تفکر و عمل می‌کند.

در حال حاضر، فضای حاکم بر کلیت سپاه با حضور چهره‌هایی به مانند حاج صادقی و سردار سلامی، فضای حاکم در دوره حضور سردار عزیزجعفری و سعیدی نیست. مسئولیت کنترل سپاهیان برای عدم ورود به مناسبات انتخاباتی با نماینده ولی فقیه بوده که انصافا، حاج صادقی در این زمینه به خوبی عمل کرده است. 

ما در جریان انتخابات ۷۶ با توجه به عملکرد رادیکال حسین الله‌کرم، خواستار خلع درجه او شده بودیم که موحدی کرمانی با این عنوان که ایشان، بازوی رهبری بوده و تعابیری از این دست، از این مسئله سرباز زد و با آن مخالفت کرد.

به عقیده من، سردار جوانی موضع درستی در این مسئله اتخاذ کرده است. چرا که پیش از استعفای سردار محمد از سپاه، ایشان مرتکب تخلف آشکار شده و تلقی سردار جوانی و امثال ایشان هم، این بوده که وقتی تخلفی از سوی سعید محمد رخ داده، نگاه به این تخلف، نه تخلف شخص او که تخلف فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بوده است.

متاسفانه سپاه از مجلس پنجم و در جریان انتخابات آن و همچنین در سال ۷۶ با حمایت از ناطق نوری، این ملاحظات را رعایت نکرد. 

به عنوان نمونه اگر در ماجرای خروج سعید محمد از سپاه در وهله کنونی، سردار عزیزجعفری، همچنان فرماندهی کل را بر عهده داشت، نه تنها او را برکنار نکرده و یا با استعفای او مخالفت نمی‌کرد، بلکه به این مسئله به منزله فرصتی برای شکست رقیب در انتخابات نگاه می‌کرد.

متاسفانه امثال سردار رمضان شریف در اتخاذ مواضع خود، تحت تاثیر فرماندهانی هستند که جریان راست، آن‌ها را در سپاه حاکم کرده است.

به زعم من، سپاه وقتی دید که بحث حضور نظامیان در عرصه سیاسی و انتخاباتی در بین سیاسیون مورد بحث و نقد قرار گرفته، نسبت به علنی شدن هرچه بیشتر این مسئله رغبت نشان داد. 

معتقد هستم که سپاه بنا دارد تا نقش محوری را در عرصه اداره کشور به نمایش بگذارد و کما اینکه در حال حاضر نیز، تقریبا صاحب چنین نقشی است. 

از نظر من، ممکن است که کاندیدایی منتسب به سپاه با مشخصه‌های امثال سعید محمد و سایرین در عرصه حضور پیدا کنند، اما در نهایت، کاندیدای مطلوب و نهایی آن‌ها، ابراهیم رئیسی بوده و احتمالا به ریاست جمهوری نیز خواهد رسید.

 

منبع:امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر