کد خبر: 105002
A

نشریه معاونت سیاسی سپاه: اصلاح طلبان به سمت سکولاریسم حرکت کرده اند

نشریه روزانه و داخلی معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه می نویسد: اصلاح‌طلبان در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی، در فرآیند استحاله و دگردیسی قرار گرفتند و به‌تدریج از باورهای پیشین خود در باب اسلام سیاسی فاصله گرفته و به سمت سکولاریسم حرکت کردند.

نشریه معاونت سیاسی سپاه: اصلاح طلبان به سمت سکولاریسم حرکت کرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی معاونت سیاسی سپاه با اشاره به اظهارات اخیر عبدالله ناصری نوشت: اصلاح‌طلبان در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی، در فرآیند استحاله و دگردیسی قرار گرفتند و به‌تدریج از باورهای پیشین خود در باب اسلام سیاسی فاصله گرفته و به سمت سکولاریسم حرکت کردند. این دگردیسی برآمده از دلایلی بود که مهم‌ترین آن‌ها را چنین می‌توان برشمرد: 1- ضعف بنیان‌های فکری و مبانی اعتقادی– سیاسی؛ 2- فروپاشی بلوک شرق و به محاق رفتن اردوگاه جریان چپ در سطح جهانی؛ 3- بن‌بست‌های تئوریک و نداشتن برنامه‌ای مشخص برای توسعه کشور (در زمانه‌ای که توسعه اولویت اول کشور گردیده بود) و درنتیجه دور ماندن از اقبال مردمی؛ 4- دنیاگرایی و تغییر سبک زندگی و تمایل به آموزه‌های لیبرالیسم؛ 5- انفعال و وادادگی در برابر غرب و تأثیرپذیری از آن؛ 6- معاشرت با جریان‌های لیبرال و عدم مرزبندی با اپوزیسیون؛ 7- جدا شدن از خط اصیل نیروهای انقلاب و اسلام ناب.

این نشریه ادامه می دهد: حاصل این دگردیسی جدایی از خط امام و تعلق یافتن به اسلام سکولار بود که بعدها آن را با عنوان‌های مختلفی چون «اسلام رحمانی» مطرح کردند! افرادی چون اکبر گنجی السابقونی بودند که در همان دوران اصلاحات مقاله «مانیفست جمهوری‌خواهی» را نوشتند و از تعارض اسلام و دموکراسی یاد کردند و از پیوستن حضرت امام و اندیشه‌های ایشان به موزه تاریخ سخن گفتند! و امروز عبدالله ناصری مدعی است که خاتمی نیز در همان مسیر حرکت کرده و به ناکارآمدی حکومت دینی رسیده است! البته باید منتظر بود تا واکنش خاتمی را به این اظهارات شنید! اما باید اذهان عمومی را به این حقیقت توجه داد که اگر بخشی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلبان در دستگاه نظارتی شورای نگهبان برای تصدی سمت‌های عالی نظام اسلامی همچون مجلس و ریاست جمهوری، احراز صلاحیت نمی‌شوند، به خاطر آن است که آن‌ها مدت‌هاست که دیگر اعتقادی به «جمهوری» از نوع «اسلامی» آن ندارند و طبیعتاً بخش‌هایی از قانون اساسی کشور را نیز قبول ندارند! لذا مطابق با قانون، صلاحیت خود برای تصدی قدرت را از دست داده‌اند! حال انتظار آن است که آن طیف از اصلاح‌طلبان که همچنان خود را خط امامی می‌دانند، مرزهای اردوگاهی خود را از این جریان سکولار جدا کنند تا افکار عمومی حساب این دو را یکسان نینگارد! 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر