کد خبر: 105037
A

حسن روحانی هم به «گاندو» واکنش نشان داد/ اگر با پول ملت فیلم می‌سازید، واقعیت و پیروزی را نشان دهید، نه دروغ را/ چرا واقعیت‌ها را تحریف می‌کنید؟

رئیس دولت تدبیر و امید، گفت: پیروزی مردم با هدایت و حمایت رهبری و مقاومت مردم به دست آمد. چرا از این پیروزی، با پول ملت شکست درست می‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید، باید حقایق را به ملت بگویید نباید واقعیت‌ها را تحریف کنید. چرا واقعیت‌ها را تحریف می‌کنید؟

حسن روحانی هم به «گاندو» واکنش نشان داد/ اگر با پول ملت فیلم می‌سازید، واقعیت و پیروزی را نشان دهید، نه دروغ را/ چرا واقعیت‌ها را تحریف می‌کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی در پایان جلسه روز جاری هیات دولت طی سخنانی با اشاره به مذاکرات روزهای اخیر در وین اتریش، گفت: ما در روزهای اخیر شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم، همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند در این روزها در وین اجتماع کردند، با ترکیب های مختلف مثلا ۴+۱ با حضور ایران و ۴+۱ با حضور آمریکا و در حال برگزاری مذاکرات هستند. فارغ از ترکیب‌ها به‌هرحال با هر نحوی که بوده یک صدای واحد امروز شنیده می‌شود و آن اینکه همه طرفین این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیدند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای توافق برجام وجود ندارد.

وی ادامه داد: به نظر من این یک موفقیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران است، دولت یکی از افتخاراتش این است که در سال‌های اخیر با همه فشارها و مشکلات کشور را  به گونه‌ای اداره کرد که نه فقط دوستان ما، بلکه دشمنان ما امروز اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده است.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: این بالاترین عمل دولت و موفقیت دولت است که در مقابله با فشار اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و روانی به گونه‌ای ایستادگی و مقاومت کرده که در شکست راه دشمنان ما تردید وجود ندارد. البته همه می‌دانیم که این پیروزی در سایه ایستادگی، تحمل و مقاومت مردم ایران بوده است.

وی افزود: دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد توصیه برخی دوستان را عمل کند که گفتند برای ارزاق عمومی سیستم کوپنی را برقرار کنید، ما گفتیم که نه ما نیاز به این سیستم نداریم و می‌توانیم کالا را به وقور در اختیار مردم قرار دهیم، البته قیمت‌ها نامتعادل بوده و این مورد پذیرش است اما با مشکلاتی که آمریکا می‌خواست مواجه نشدیم. امروز آن‌ها با اعتراف به اینکه راه قبلی با شکست مواجه شده، می‌گویند که آماده مذاکره هستیم، این حاصل پیروزی ملت ایران است.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: رسانه‌های ما، فضای مجازی فضای و حقیقی می‌خواهند این را بپوشانند، این پیروزی بزرگ و تاریخی متعلق به دولت دوازدهم نیست به تاریخ ملت ایران تعلق دارد. برای اولین در تاریخ آمریکا طی سه سال گذشته منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، مجمع عمومی و افکار عمومی جهان بود؛ در تاریخ پیدا کنید که آمریکا با یک در افتاده و در برابر آن کشور تنها مانده است. اگر تنها نمی‌ماند که می‌توانست اسنپ بک را پیش ببرد. اما نتوانست و تنها ماند حتی یاران سنتی‌اش هم آن‌ها را حمایت نکردند و رای مخالف دادند، تنها یک جزیره را با خود همراه کرد.

وی ادامه داد: خب این پیروزی بزرگ است چرا این پیروزی را نمی‌گوییم؟ پیروزی مردم با هدایت و حمایت رهبری و مقاومت مردم به دست آمد. چرا از این پیروزی، با پول ملت شکست درست می‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید، باید حقایق را به ملت بگویید نباید واقعیت‌ها را تحریف کنید. چرا واقعیت‌ها را تحریف می‌کنید؟

روحانی در ادامه به رونق تجاری ایجاد شده در سواحل مکران اشاره کرد و بیان داشت: سواحل مکران و جنوب ایران نشاطی که امروز دارد، از جاسک تا چابهار تا راه‌آهنی که از چابهار که به سمت راه آهن سراسری در حال حرکت و اتصال است، تا گازی که وارد شرق کشور شده است و جاده و بزرگراه. در تاریخ ایران کی بوده که نشاط، زنده بودن، حیات، قدرت و توسعه مکران اینگونه بوده است؟

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر