کد خبر: 105077
A

کمیسیون بهداشت مجلس به رئیسی نامه نوشت / درخواست برخورد با تخلفات ستاد ملی کرونا در نوروز ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ارسال نامه این کمیسیون به رئیس قوه قضائیه درباره عملکرد نوروزی ستاد ملی کرونا و درخواست برخورد با متخلفان این ستاد خبر داد.

کمیسیون بهداشت مجلس به رئیسی نامه نوشت / درخواست برخورد با تخلفات ستاد ملی کرونا در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اصغرباقرزاده با اشاره به شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا همزمان با پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، هم به صورت کتبی در قالب نامه به ستاد ملی کرونا و هم به صورت شفاهی، نظر کارشناسی‌اش را در خصوص سفر‌ها اعلام کرده بود و شخص وزیر محترم بهداشت هم بار‌ها به صورت علنی مخالفتش را با هرگونه سفر اعلام کرد، اما متأسفانه ستاد ملی کرونا این موضوع را جدی نگرفت.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد درک و فهم صحیحی در میان برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به ویژه شخص رئیس جمهور، در خصوص دوگانه سلامت و اقتصاد وجود ندارد و به جای بهره‌گیری از نظرات تخصصی وزارت بهداشت، با لج‌بازی بچگانه در خصوص سفر‌ها تصمیم گرفته‌اند که تبعات آن به ضرر کل کشور تمام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آمار روبه افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در روز‌های اخیر گفت: امیدواریم این وضعیت در همین جا متوقف شود و آمار‌ها بالا نرود، اما واقعیت این است که همین آمار‌ها نیز عمدتاً ناشی از سفر‌های بازه زمانی اوایل فروردین است و هرچقدر جلوتر برویم تأثیر سفر‌های نوروزی بر این آمار بدتر خواهد شد؛ به ویژه اینکه قدرت سرایت‌پذیری و مرگ و میر ویروس انگلیسی به مراتب از انواع قبلی آن بیشتر است.

باقرزاده با بیان اینکه در همین شرایط هم رئیس و برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به لجبازی ادامه می‌دهند که حتی از جهت اقتصادی هم قابل توجیه نیست، خاطرنشان کرد: با این قبیل تصمیمات و خودکامگی‌ها در ستاد کرونا، علاوه بر بازی با جان مردم، اقتصاد کشور نیز به دلیل تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های ضروری بعد از این، ضربه بیشتری می‌خورد.

وی با تأکید براینکه مجلس از همه اهرم‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت استفاده خواهد کرد، گفت: روز گذشته نامه‌ای از سوی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با امضای رئیس کمیسیون، خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ارسال شد و در آن با اشاره به سوءمدیریت ستاد ملی کرونا و عدم توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های وزارت بهداشت، خواستار برخورد قانونی با این افراد شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تعدادی از نمایندگان نیز به طور همزمان در حال آماده‌سازی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد ملی کرونا هستند که در مراحل ابتدایی قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر