کد خبر: 105115
A

حجت الاسلام شاهرخی: متدینین فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت می کنند/ تعطیلی مراسمات مذهبی و دینی قابل قبول نیست

امام جمعه خرم آباد گفت: در این فصل هوا به گونه ای است که می توانیم مراسمات و برنامه های مذهبی را در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و تعطیلی مراسمات مذهبی و دینی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام شاهرخی: متدینین فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت می کنند/ تعطیلی مراسمات مذهبی و دینی قابل قبول نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تبریک فرا رسیبدن ماه مبارک رمضان، بیان داشت: امید می رود با کسب معارف تهذیبی از برکات معنوی ضیافت الهی بهره مند شویم و با رعایت الزامات و شئونات ماه مبارک رمضان آثار معنوی این ماه گرانقدر نصیبمان شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه در راستای اجرای شئونات این ماه مبارک تلاش نماییم افزود: شئونات این ماه باید با دقت فراوان اجرا و متفاوت‌تر از سال های قبل باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اتحادیه و انصاف و بازاریان باید در راستای اجرای شئونات ماه مبارک رمضان همکاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه باید برای تحقق بازاری اسلامی و دینی همت خود را بکار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه تهیه و توزیع اقلام اساسی بازار بر عهده ستاد تنطیم بازار است، گفت: این ستاد باید با برنامه ریزی اقلام مورد نیاز مردم را تهیه تا مردم شاهد آشفتگی بازار در ماه مبارک رمضان نباشند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی گفت: متدینین بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته و همواره در جلسات و مراسمات مذهبی و دینی ماسک دارند و فاصله اجتماعی را رعایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با اشاره به برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان با توجه به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها بیان داشت: برای برگزاری برنامه‌های ماه رمضان نباید اظهارنظرهای قطعی و متفرقه داشته باشیم؛ چرا که شرایط شهرها و روستاها با هم از لحاظ ابتلا به کرونا متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: در این فصل هوا به گونه ای است که می توانیم مراسمات و برنامه های مذهبی را در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و تعطیلی مراسمات مذهبی و دینی قابل قبول نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر مجالس مذهبی در این مدت به غیر برگزاری از آئین نماز جمعه در برخی از شهرها همچنان تعطیل بوده، یادآور شد: با توجه به وضعیت شهرها می توان مراسمات و برنامه های مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر