کد خبر: 105598
A

محمد غرضی: رئیس‌جمهور شوم، نرخ تورم را به صفر می رسانم/ نه اسپانسر مالی دارم و نه ستاد تشکیل می‌دهم/ در انتخابات ۹۲ هزینه‌های انتخاباتی ام ۵۹ میلیون تومان شد

وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف و تلفن با بیان اینکه رئیس‌جمهور شوم نرخ تورم را به صفر می‌رسانم گفت: من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

محمد غرضی: رئیس‌جمهور شوم، نرخ تورم را به صفر می رسانم/ نه اسپانسر مالی دارم و نه ستاد تشکیل می‌دهم/  در انتخابات ۹۲ هزینه‌های انتخاباتی ام ۵۹ میلیون تومان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با سید محمد غرضی، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مرحوم آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ثروت کشور در اختیار تعداد معدودی رانت‌خوار قرار گرفته است

- من هم جزو مردم کشور هستم، مهم‌ترین دغدغه مردم را معیشت می‌دانم و این موضوعی است که همه مسئولان معتقدند که با گرفتاری مواجه است.

- ما کشور ثروتمندی داریم، اما این ثروت توسط گروه‌های رانت‌خوار هدر رفته و مردم در تامین نیاز‌های اولیه خود گرفتارند؛ کما اینکه قطعا از قضیه مرغ  و حواشی آن اطلاع دارید.

- این را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم گفته ام که دولت، مجلس و قوه قضائیه و رانت خواران باید جیب مردم را آزاد بگذارند و ارزش جیب مردم را هر روز کم ارزش‌تر از روز قبل نکنند باید حتما پول ملی تثبیت شود.

امروز مردم به ریال درآمد دارند اما به دلار خرید می‌کنند

- عملکرد دولت حسن روحانی خیلی بدتر از عملکرد دولت‌های گذشته بوده است.

- دولت روحانی با اینکه ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته، اما بیشترین فشار را به جامعه آورده است تا جایی که مردم باید در بازار به دلار خرید کنند؛ در حالی که به ریال درآمد دارند.

میز مذاکره‌ با کشور‌های خارجی هیچ نفعی برای ملت ایران نداشته است

- رئیس جمهورهای آمریکا تلاش داشتند تا از قدرت سیاسی ایران سو استفاده کنند و این آخرین رئیس جمهور هم که جو بایدن است از موقعیت  استفاده کرد و الان هم به دنبال این است که از ایران امتیاز بگیرد.

- میز مذاکره‌ای که ظرف این ۱۰۰ سال ایران با کشور‌های خارجی داشته، هیچ نفعی برای ملت ایران نداشته و  باعث کودتا و جنگ شده و باعث این شده که نصف ملت ایران توسط انگلیس در قرن نوزدهم از بین بروند.

- شما شاهدید که در جنگ ۸ ساله یک میلیون نفر مجروح داشتیم، پس چه نتیجه‌ای داشت مذاکرات؟ به جای اینکه به استعداد داخلی تکیه شود به میز مذاکره دل ببندیم.

رئیس‌جمهور شوم، نرخ تورم را به صفر می رسانم

- اگر رئیس جمهور شوم نرخ تورم را به صفر درصد می‌رسانم. من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

- قطعا این کشور انقدر ثروتمند هست که می‌توان تورمِ آن را منفی کرد.

- راه حل آن این است که دست رانت‌خواران را از قدرت سیاسی کوتاه کنیم. رانت‌‎خواران سیاسی، اقتصادی و گردنه بزن را باید عقب رانده تا مردم جای آن‌ها را بگیرند و این اقدامی بسیار ساده است.

مذاکره خوب است؛ اما نه از نوع تحمیلی آن

- من می گویم که ایران یک قدرت سرزمینی، سیاسی، اعتقادی و جمعیتی است و یک قدرت با قدرت‌های دیگر به صورت مساوی بده و بستان دارد.

- مذاکره‌ای که تحمیلی باشد و یا متقابل نباشد و یا اینکه طرف مقابل ایران را به عنوان یک قدرت سیاسی قبول نداشته باشد را هرگز قبول نداریم.  

رمال‌ها و غیب‌گو‌ها در دستگاه‌های دولتی حضور دارند

- من این بحث که کسانی بر پیش بینی و غیب گویی تکیه می‌کنند و بر همین مبنا برای مردم نقشه می‌کشند را قبول دارم. من این تشخیص را درست می‌دانم.  

- هر کس طبق آیه قرآن از غیب خبر داد ملعون است و باید از دستگاه سیاست و اجرایی کنار گذاشته شود.

- مانند سِحر زمان فرعون و همان گرفتاری‌هایی که آن‌ها ایجاد می‌کردند را انجام می دهند. مساله‌ای را درست می‌کنند و جلوی مسئول هی نمایش می‌دهند.

- در دوره ما این مساله بود که می گفتند آمریکا با قدرت نظامی اروپا و ژاپن را گرفته است و شما هیچ نیستید. طبق این فرضیه خود این یک سحر و گرفتاری است.

- اینکه گفته می‌شود بانک بدون ربا اداره نخواهد شد و باید حتما ربا در کار باشد این خودش حتما یک سِحر است.

- این که دولت حق دارد همه این مسائلی که به عقل انسان دور می‌رسد را مطرح کند همه سحر و غیب گویی و سوء استفاده است و قرآن به شدت با این مسائل مخالفت کرده است.

نه اسپانسر مالی دارم و نه ستاد تشکیل می‌دهم

- به هیچ وجه حامی مالی ندارم. من در سال ۹۲ هزینه‌های خود را تامین کردم و هرگز ستاد نداشتم. ۵۹ میلیون تومان خرج کردم که ۳۰ میلیون آن بابت تهیه فیلم بود.

- الان هم اعلام می کنم که من نه اسپانسر مالی می‌پذیرم و نه ستاد تشکیل می‌دهم و نه گروه هزینه ایجاد می کنم. حرفم را محکم می زنم و خواهم آمد و مردم را قانع خواهم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر