کد خبر: 106074
A
دیده بان ایران:

دعوای بین صادق محصولی و قالیباف بالا گرفت/ تقلب مجلس اقلیت در بودجه/ منظور خضریان از «ایجاد رانتِ رئیس مجلس برای عده ای خاص» چه بود؟

اسفندماه سال گذشته صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره حضور قالیباف در انتخابات گفته بود: "به نظر ما کسی که به تازگی رئیس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن ایشان به ریاست جمهوری این را زیر سوال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود."

دعوای بین صادق محصولی و قالیباف بالا گرفت/ تقلب مجلس اقلیت در بودجه/ منظور  خضریان از «ایجاد رانتِ رئیس مجلس برای عده ای خاص» چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ علی خضریان، نماینده تهران، در توییتی باقر قالیباف، رئیس‌مجلس و الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، را متهم کرده  آن‌ها در ارقام و اعداد بودجه را پس از رای‌گیری و تصویب آن در مجلس، تغییرات گسترده داده‌اند.

او خطاب به این دو نماینده نوشت "متاسفانه بررسی ⁧بودجه ۱۴۰۰⁩ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رای‌گیری لایحه بودجه در صحن ⁧مجلس⁩ با اطلاع و تایید شما است."

تا آنجا که در کمال تعجب جدول‌ها ۲۵روز پس از تصویب بودجه ابلاغ شده که در نوع خود بی‌نظیر است».

نماینده عضو جبهه پایداری همچنین در توییت دیگری از «ایجاد رانت» برای «عده‌ای خاص» خبر داده و گفته «تذکرات متعدد نمایندگان پیرامون این موضوع که شنیده نشد».

سخن‌گوی جبهه پایداری گفته با هدف «جلوگیری از یک ⁧رانت بزرگ⁩ که منجر به ذبح قانون‌گرایی در نظام بودجه‌ریزی کشور خواهد شد، این تخلف را پیگیری خواهم کرد.»

به نظر می رسد احتمالا منظور «خضریان» این‌است‌که قالیباف و نادران، با هدف ایجاد رانت برای یک گروه  یا گروه‌هایی، اعداد و ارقام بودجه را تغییر داده‌اند و جزییات این تغییر را هم به نمایندگان اطلاع نداده اند.

همچنین در آستانه انتخابات دعوا میان اردوگاه قالیباف با پایداری‌چی‌ها  بالا گرفته؛ و گویا در پاسخ‌به توییت خضریان بوده که مجتبا توانگر نماینده نزدیک به قالیباف در توییتی به صادق محصولی، دبیرکل پایداری هشدار داد که «مسیر پاستور از تخریب بهارستان نمی‌گذرد».

از توییت این نماینده تهران می‌توان حدس زد که جبهه پایداری قصد حضور مستقل در انتخابات و عبور از قالیباف را دارد.

صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری، در دولت اول احمدی‌نژاد یک سال وزیر کشور بود و انتخابات ۸۸ را برگزار کرد. از او به عنوان پدرخوانده جبهه پایداری یاد می‌شود. 

اسفندماه سال گذشته صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره حضور قالیباف در انتخابات گفته بود: "به نظر ما کسی که به تازگی رئیس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن ایشان به ریاست جمهوری این را زیر سوال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود."

از سوی دیگر سایت فردا نیوز که اخبار محمدباقر قالیباف را پوشش می دهد هفته گذشته با انتشار گزارشی خبر داد: گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری «صادق محصولی» است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر