کد خبر: 106170
A
دیده بان ایران:

افشاگری سایت جبهه پایداری از حمله شب گذشته به «دیمونا»/ موشکی که از سوریه به سمت اسرائیل پرتاب شد «فاتح ۱۱۰» و ساخت ایران بود

اسفندماه سال 92 سردار دهقان وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل انبوه این موشک به نیروی هوافضای سپاه درباره موشک فاتح گفته بود: موشک‌های بسیار دقیق و نقطه‌زن زمین به زمین فاتح 110 و زمین به دریای خلیج فارس، در دسته نسل چهارم موشک‌های بالستیک فوق‌مدرن قرار دارد و از معدود موشک‌هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگیری کرده و اصابت دقیق و مؤثری داشته باشند.

افشاگری سایت جبهه پایداری از حمله شب گذشته به «دیمونا»/ موشکی که از سوریه به سمت اسرائیل پرتاب شد «فاتح ۱۱۰» و ساخت ایران بود

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت بیش از چند ساعت از به صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب سرزمین های اشغالی و نزدیک منطقه‌ای که نیروگاه هسته‌ای دیمونا قرار دارد، حرف و حدیث ها پیرامون آن همچنان ادامه دارد.

در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به دنبال شلیک یک موشک زمین به هوا از سوریه به یک جنگنده اسرائیلی، آژیر هشدار حمله راکتی در منطقه‌ای نقب در نزدیکی نیروگاه اتمی دیمونا به صدا در آمده و این حادثه حمله عمدی به خاک اسرائیل نبوده کانال تلگرامی صابرین نیوز که اخبار جبهه مقاونت را پوشش می دهد مدعی شده که "با توجه به اینکه موشک های دقیق زمین به زمین به کار گرفته نشده است میتوان نتیجه گرفت فقط تستی از واکنش سامانه های پدافندی و آنالیز لایه های مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی بود."

وزیر جنگ سابق اسرائیل در واکنش به همین موضوع در توئیترش نوشت: «شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد».

همچنین سایت رجانیوز که اخبار جبهه پایداری را بازتاب می دهد با انتشار گزارشی تحت عنوان "غرش سحرگاهی نیروهای مقاومت، انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا»" نوشت: سحرگاه امروز نیروهای مقاومت در دو عملیات همزمان مواضع مهم و استراتژیک اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دادند.
 
رجانیوز همچنین در افشاگری جالب درباره حمله شب گذشته به خاک اسرائیل خبر داده است که "طبق اطلاعات به دست آمده از محل شلیک موشک از سوریه به سمت منطقه‌ای در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا که حدود ۲۰۰ کیلومتر بایکدیگر فاصله دارند، با احتمال بالایی می‌توان گفت که این حمله با موشک «فاتح ۱۱۰» صورت گرفته است."
 
موشک فاتح ۱۱۰، یک موشک بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد است. این موشک با قابلیت سر جداشونده نقطه‌زن بوده و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد.
 
این سایت ضمن رد کردن نقص فنی این موشک نوشت:  اطلاعات موشک «فاتح۱۱۰» که محتمل‌ترین گزینه برای حمله امشب به شمار می‌رود، به خوبی نشان می‌دهد که این موشک توان طی مسافتی بیش از فاصله محل شلیک تا برخورد را داشته و این احتمال که موشک به علت نقص فنی یا اتمام سوخت در منطقه نامشخصی سقوط کرده باشد، کاملا منتفی است. افزون بر اینکه محل برخورد موشک در نقطه‌ای دورتر نسبت به محل تاسیسات هسته‌ای قرار داشته و فرضیه برد ناکافی موشک منتفی است.
از سوی دیگر، قابلیت نقطه‌زنی دقیق موشک‌های خانواده«فاتح» این پیام روشن را به دشمن می‌رساند که عدم برخورد این موشک با تاسیسات در حال کار هسته‌ای، نه به دلیل ناتوانی در هدف‌گیری بلکه به دلیل تصمیم انسانی بر عدم هدف‌گیری این تاسیسات صورت گرفته است.

به گزارش دیده بان ایران؛ "فاتح ۱۱۰ موشک بالستیک دو مرحله‌ای سوخت جامد زمین به زمین ایرانی است که آزمایش موفقیت‌آمیز آن در سال ۱۳۸۱ انجام شد. مدل اصلی این این موشک حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. وزن هنگام پرتاب آن ۳۴۵۰ کیلوگرم است که ۵۰۰ کیلوگرم ان را کلاهک جنگی تشکیل می‌دهد. این موشک که ۸ متر و ۸۶ سانتیمتر طول دارد به احتمال زیاد بر اساس راکت زلزال-۲ ساخته شده و در واقع نوع هدایت شونده و دارای سیستم کنترلی زلزال-۲ است. فاتح-۱۱۰ برای جایگزینی موشک زلزال ۱ قدیمی به سرانجام رسید. در سال ۲۰۰۰ . نسل چهارم این موشک که در سال ۱۳۹۱ معرفی شد دارای برد ۴۰۰کیلومتر است."

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اسفندماه سال 92 سردار دهقان وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در مراسم تحویل انبوه این موشک به نیروی هوافضای سپاه درباره موشک فاتح گفته بود: موشک‌های بسیار دقیق و نقطه‌زن زمین به زمین  فاتح 110 و زمین به دریای خلیج فارس، در دسته نسل چهارم موشک‌های بالستیک فوق‌مدرن قرار دارد و از معدود موشک‌هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگیری کرده و اصابت دقیق و مؤثری داشته باشند.

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر