کد خبر: 106345
A

حسن روحانی: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است، اظهار نظرهای نسنجیده روی آن تاثیر می گذارد

رئیس‌جمهوری با بیان لزوم تلاش‌های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس، گفت: سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

حسن روحانی: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است، اظهار نظرهای نسنجیده روی آن تاثیر می گذارد

به گزارش دیده بان ایران؛ دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه (۵ اردیبهشت ماه) به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه، پیشنهادهایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

 

حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی و داخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می کند.

 

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش ‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

 

روحانی با بیان لزوم تلاش های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس، اظهارداشت : سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی ، رونق را به بازار بازگرداند.

 

رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.

 

روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر