کد خبر: 106837
A
دیده بان ایران:

تلاش اصلاح طلبان خُرد برای قالب کردن «محمد شریعتمداری» به جبهه اصلاحات

محمد شریعتمداری دی ماه سال ۹۱ در حالی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود که محسن بهرامی، سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در سال ۸۴، را به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی اش به رسانه ها معرفی کرد.

تلاش اصلاح طلبان خُرد برای قالب کردن «محمد شریعتمداری» به جبهه اصلاحات

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالی که کمتر از 10 روز تا موعد ثبت نام داوطلبین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده است برخی اصلاح طلبان جوان تلاش می کنند تا با راضی کردن اعضای جبهه اصلاحات «محمد شریعتمداری» را به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات معرفی نمایند.

این عده از جوانان اصلاح طلب که عمدتاً از نزدیکان و حلقه اطرافیان شریعتمداری محسوب می شوند بر این باورند که «محمد شریعتمداری» تنها گزینه ای است که مشکلی برای تاییدصلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارد و به راحتی می تواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

گفتنی است عصر امروز و با اعلام سخنگوی جبهه اصلاحات ترکیب آرای گزینه‌های پیشنهادی جبهه اصلاحات اعلام شد که در آن ظریف در رتبه نخست قرار گرفت و محمد شریعتمداری با (۱۹ پیشنهاد) رتبه هفتم را به خودش اختصاص داد.

محمد شریعتمداری دی ماه سال ۹۱ در حالی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود که محسن بهرامی، سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در سال ۸۴، را به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی اش به رسانه ها معرفی کرد.

میزان تحصیلات «محمد شریعتمداری» در هنگام معرفی او به مجلس نهم برای تصدی وزارت صنعت و معدن و تجارت، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی اعلام شد ولی وزارت علوم در نامه ای رسمی به معاونت نظارت مجلس مدعی شد که او نه مدرک فوق لیسانس دارد و نه مدرک لیسانس. نامه ای که نشان می دهد او که اول انقلاب دانشگاه را نیمه کاره رها کرد تا در خدمت انقلاب باشد دیگر به دانشگاه بازنگشته است و احتمالا با معادل سازی به او بابت دو سال حضور در دانشگاه مدرک فوق دیپلم داده اند.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ محمد شریعتمداری البته در پاسخ به این ادعا روایت دیگری دارد.  او در زندگینامه خودنوشت، در خصوص تحصیلات‌اش مدعی شده که دانشجوی دکتراست و می‌نویسد: «در سال ۱۳۵۶ در رشته الکترونیک وارد دانشگاه شدم . با توجه به  برخی از فعالیت‌های سیاسی پیش از دانشگاه که داشتم، از بدو ورود به دانشگاه در جریانات سیاسی آن زمان وارد شده و در تعطیلی ها، تحصّن ها، تکثیر، انتقال و توزیع اعلامیه های صادره از سوی حضرت امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در راه اندازی دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انقلاب فرهنگی، نقش اندکی داشته ام. علاوه بر تحصیل در رشته مذکور، بنا به علاقه شخصی و ضروریاتی که احساس می کردم، مطالعاتی در عرصه مدیریت و علوم اقتصاد خصوصاً اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران داشته و دارم و در این راستا پس از اتمام مقطعی از تحصیل در رشته الکترونیک، با تغییر گرایش تحصیلی به رشته مدیریت، کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۸۲ با دفاع از پایان نامه با نمره ۱۸ با موفقیت به پایان برده و از همان سال در خارج از ایران در مقطع دکترا  به ادامه تحصیل اهتمام داشته ام و اینک نیز در مرحله دفاع از پایان نامه  دوره دکتری قرار دارم.»

نکته حائز اهمیت اینکه آقای شریعتمداری در این «زندگینامه» اسمی از هیچ دانشگاهی که در آن تحصیل کرده نبرده است تا صحت ادعایش قابل سنجش نباشد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر