کد خبر: 106928
A

باهنر نمی خواهد «لاریجانی» از میان اصولگرایان رانده شود

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن اعلام اینکه کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری هست، گفت: برنامه‌ام را به جبهه اصلاحات ارائه خواهم کرد.

باهنر نمی خواهد «لاریجانی» از میان اصولگرایان رانده شود

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا باهنر را به عنوان بازوی اصلی لاریجانی در داخل مجلس تا روزی مه حضور داشت (و این روزها در خارج از مجلس) می شناسند. او در یک مصاحبه گ با سایت فردا پیامی را از سوی لاریجانی به جریان های مختلف سیاسی منتقل کرده که خلاصه آن این است: «لاریجانی نزدیکی و هماهنگی با دولت ندارد»

باهنر خود عضو شورای وحدت است. شورایی که جامعه روحانیت مبارز آن را تشکیل داد. آنها در مقابل شورای ائتلاف ( به رهبری حدادعادل) قرار گرفتند و حدادعادل برای همین از زیاد شدن پدرها در اصولگرایی گلایه کرده بود. باهنر در این مصاحبه از «بی معرفتی» جریان حدادعادل گلایه کرده می گوید: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یک بی‌معرفتی کرد و گفتند «این شورای وحدتی‌ها دنبال نامزدی آقای پورمحمدی هستند و اگر نشد، آقای لاریجانی نامزد شورای وحدت می‌شود». این حرف را نه حدادعادل بلکه زاکانی برزبان آورده بود و نشان می دهد دلیل اینکه شورای وحدت نام لاریجانی را در بین گزینه های خود قرار نداد، فرار از زیربار فشار همین مساله بود.

اما نکته مهم این مصاحبه (که به نظر می‌رسد اساسا برای انتقال این پیام مصاحبه انجام شده بود) جایی است که باهنر تلاش می کند به موضوع نزدیکی دولت روحانی و لاریجانی پاسخ دهد. جریان احمدی نژاد و بعد از آن مخالفان برجام زاویه مشخصی با لاریجانی ایجاد کردند که هیچ کدام از اصولگراها نیز جرات مقابله با آنها را ندارند. حتی یاران نزدیک لاریجانی همچون باهنر، جلالی و بهروز نعمتی این روزها، روزه سکوت گرفتند و جرات نمی کنند از «آقای رئیس» دفاع کنند.

با این وجود، باهنر فاصله گذاری مشخصی را میان دولت و لاریجانی انجام داد و اساسا هماهنگی جریان لاریجانی و دولت را قبول ندارد. او می گوید: «آقای لاریجانی به دولت آقای روحانی اگر کمکی کرده، در این راستای همکاری دو قوه است، نه در راستای هماهنگی دو تا جریان سیاسی.»

حرف باهنر روشن است. او نمی خواهد لاریجانی با این چوب که به دولت روحانی نزدیک بود از میان اصولگرایان رانده شود. به واقع باهنر این مصاحبه را انجام داد تا فضا را برای حضور لاریجانی در میان لیست های انتخاباتی اصولگرایان آماده کند. فاصله گذاری روشن لاریجانی با جریان سیاسی اصلاح طلب و دولت روحانی که از زبان باهنر بیان شد، نکته بسیار مهمی است که خط او را در انتخابات روشن می کند.

آنطور که پیداست لاریجانی بعد از ناامیدی از اینکه به عنوان گزینه اصلاحات مورد حمایت قرار بگیرد، فرمان را آرام آرام به سمت اصولگرایان چرخانده است. اما سئوال این است که اصولگرایان به او اعتماد کرده و روی خوش نشان می دهند؟

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر