کد خبر: 107010
A

جعفرزاده ایمن آبادی: دولت متوجه دستکاری در جداول بودجه شده بود/ دولت قصد برخورد با مجلس را داشت، برخی از ریش سفیدان قم مانع شدند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم می‌گوید که تغییر اعداد در جداول بودجه بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق تخلف صریح است.

جعفرزاده ایمن آبادی: دولت متوجه دستکاری در جداول بودجه شده بود/ دولت قصد برخورد با مجلس را داشت، برخی از ریش سفیدان قم مانع شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ ماجرای ادعای برخی از نمایندگان مجلس یازدهم درباره دستکاری بودجه ۱۴۰۰ و تغییر برخی از اعداد در جداول آن هنوز ادامه دارد. علی‌رغم این که نزدیکان رئیس مجلس سعی داشتند با مشخص شدن اشتباه ویرایشی خبرگزاری ایرنا در این مساله، اصل موضوع را ملغی اعلام کنند اما علی خضریان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری که نخستین بار خود او درباره بروز این تخلف خبر داده بود، مجددا در رشته توئیتی مساله را گوشزد و خواستار توضیح در این باره شد.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجالس نهم و دهم درباره روند قانونی بررسی بودجه در مجلس گفت: روند کار بررسی بودجه سنواتی در مجلس روشن است و مشخصا لایحه پس از تصویب بودجه در صحن و ارائه آن به شورای نگهبان، نسخه‌ای از آن در اختیار دولت و نسخه‌ای هم در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

 
 

رئیس سازمان نقشه‌برداری درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس یازدهم در این باره گفت: به نظر می‌رسد به این موضوع که «دولت نسخه‌ای از بودجه را در دست دارد» توجه نشده و در جداول دست برده شده است که البته دولت نیز در ابتدای امر این مساله را فهمیده و در زمان دریافت بودجه برای اجرا به تفاوت اعداد واقف شده‌اند.

 

وی ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها، دولت پس از مشاهده تغییرات بنا داشته است که با مجلس برخورد کند اما با وساطت‌ رئیس مجلس و عده‌ای دیگر مواجه می‌شوند.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: علاوه بر این به نظر می‌رسد برخی از ریش سفیدان قم و کشور نیز از دولت خواسته‌اند تا برای اصلاح دوباره اعداد بودجه در مجلس، تحمل و طمانینه به خرج دهد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس دهم همچنین تاکید کرد در صورتی که هیات رئیسه و آقای نادران نتوانند این مساله را مدیریت کنند، حواشی آن بر نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم تاثیرگذار خواهد بود.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین خاطرنشان کرد که اتهام روال بودن این دستکاری در مجالس گذشته قابل قبول نیست و گفت: فرض محال که چنین کاری در مجلس دهم هم رخ داده بود، آقایان که می‌گفتند آمده‌اند تا روال‌های غلط مجلس دهم را برچینند؛ پس این چه غائله‌ای است؟!

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر