کد خبر: 107011
A

غلامعلی رجایی: چرا ظریف نباید از سردار سلیمانی نقد کند؟/ مگر حاج قاسم «معصوم» بود؟

یک فعال سیاسی ‌اصلاح‌طلب انگیزه‌های انتشار و تقطیع سخنان محمدجواد ظریف دریک گفت‌وگوی محرمانه را ایجاد دوگانه ظریف – سلیمانی و ایجاد یک شکاف در جامعه برای بهره‌برداری سیاسی وانتخاباتی دانست.

غلامعلی رجایی: چرا ظریف نباید از سردار سلیمانی نقد کند؟/ مگر حاج قاسم «معصوم» بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی رجایی در این باره گفت «هرچند بنا نبوده که این سخنان فعلا منتشر شود؛ اما با انتشار این مصاحبه دو دسته موضع‌گیری به وجود آمد. دسته اول موافقان هستند و از انتشار آن استقبال کردند که من هم جزء آنانم. این دسته معتقد هستند که جنبه محرمانگی این سخنان خیلی کمتر بوده است و دسته دوم مخالفانی هستند، که بخش‌هایی از این مصاحبه را مرکز توجه قرار داده‌اند و بخش‌های دیگری از آن را ندیده گرفته‌اند.

بخصوص بخش‌هایی از این مصاحبه که درباره شهید سردار سلیمانی بوده است.» این فعال سیاسی در این گفت‌وگو که پیش از سخنرانی رهبر انقلاب صورت گرفت، تأکید کرد:«مخالفان با استناد به همین بخش‌های تقطیع شده شروع به تخریب شخصیت آقای ظریف کردند. من تصورم این است که این اقدامات سوگیری انتخاباتی دارد. در واقع اصول‌گرایان در این مدت بیشتر توجه خود را به بخش‌های تقطیع شده متمرکز کردند تا به این ترتیب بتوانند در مسیر رقابت با آقای رئیسی، ایشان را به کلی از صحنه حذف کنند.» رجایی گفت:«من نمی‌توانم بدون بررسی بگویم که چه کسی این فایل صوتی را منتشر کرده است، اما جریان رقیب سعی کرد که از این فایل صوتی سوءاستفاده کند و با ساختن دوگانه ظریف -سلیمانی یک شکافی در بین جامعه به نفع خود به وجود بیاورد. با این که آقای ظریف می‌گوید شهید سلیمانی شخصیت قوی داشت، اما آنان سعی می‌کنند که این سخنان را نادیده بگیرند و می‌خواهند سخنان ظریف درباره شهید سلیمانی را به طور کامل نبینند.» او افزود:«جدای از سخنان ظریف باید پرسید که چرا ظریف نباید از سردار سلیمانی نقد کند؟ چرا باید ایشان را جزء چهارده معصوم درنظر بگیریم و درباره‌شان سخنی نگوییم؟ بالاخره شهید سلیمانی هم قابل نقد است و اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد. سخنان ظریف هم وقتی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد، می‌بینیم که آقای ظریف در صدد کاهش قدرت تأثیر شخصیت سردار سلیمانی نبوده و اتفاقا خیلی از این شهید تعریف کرده است، ولی به هرحال طبیعی است که در برخی مسائل با ایشان اختلاف نظر داشته باشد.»

رجایی درباره حمایت حداکثری ‌اصلاح‌طلبان از ظریف توضیح می‌دهد: «به نظر من گزینه‌های اصلی ‌اصلاح‌طلبان حول محور آقایان جهانگیری و ظریف خواهد بود.» او درباره احتمال حمایت مردم از این دو چهره سیاسی گفت:«حضور مردم بحث بعدی است، چون به معیشت آنان گره خورده است. الان با بحث مذاکرات وین نرخ دلار پایین آمده و امیدواریم در بحث قیمت هم تأثیر بگذارد و لغو تحریم گسترده‌تر بشود، اما در مجموع فکر می‌کنم که هنوز زود است که بگوییم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و البته نباید انتظار زیادی داشته باشیم که انتخابات پرشور شود.»

منبع: همدلی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر