کد خبر: 107829
A

محمد هاشمی: از بین جهانگیری و محسن هاشمی یک نفر باید در صحنه انتخابات باقی بماند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر هر دو تأیید شوند و در صحنه باشند و رقابت کنند، هر کدام درصدی از آرا را دارند و در واقع آرای شان را تقسیم می کنند بنابراین عقل سیاسی می گوید اگر هر دو تأییدصلاحیت شوند در نهایت یکی از آنها باید بماند تا آرای شان را تقسیم نکنند.

محمد هاشمی: از بین جهانگیری و محسن هاشمی یک نفر باید در صحنه انتخابات باقی بماند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد هاشمی درباره کاندیداتوری محسن هاشمی گفت: آقا محسن فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی است و در دوران مدیریت حاج آقا با ایشان بود و امروز ضمن داشتن تجارب خوب، فهم کاملی از مشکلات کشور و راهکارهای حل آنها دارد.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از مردم، مسئولان، نهادهای سیاسی و مدنی، گروه ها و اشخاص به این نتیجه رسیدند، استراتژی و راهکاری که مرحوم آیت الله هاشمی برای اداره کشور داشتند، درست و صحیح بود و همان را باید ادامه داد. بر این اساس محسن آقا نزدیک ترین فرد به اندیشه ها و استراتژی آیت الله هاشمی است در بین کسانی که تا به حال ثبت نام کردند یا در صحنه سیاسی حضور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه «در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری مردم به آقای حسن روحانی رأی دادند چون او را به مثابه آیت الله هاشمی می دانستند و حالا آقای محسن هاشمی می خواهد همان گفتمان را دوباره ارائه کند، آیا به واسطه عملکرد دولت آقای روحانی، گرایش مردم به دیدگاه آقای هاشمی در اداره کشور کمرنگ نشده است؟» گفت: دو مسئله را باید از هم جدا کرد. نخست آنکه آقای هاشمی به آقای روحانی گفتند «ثبت نام کند»، آقای روحانی هم ثبت نام کرد و در دولت اولش هم بیشتر وقتی از شیوه آقای هاشمی تبعیت می کرد، به همین دلیل دولت اول آقای روحانی هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی دولت موفقی بود.

وی افزود: آقای روحانی در دولت دوم دیگر مطابق با توصیه ها و استراتژی آقای هاشمی عمل نمی کرد و شرایط کشور هم بر اثر خروج ترامپ از برجام و موضوعات دیگری همچون کرونا از وضعیت قبل خارج شده بود و نیاز بود برای اداره کشور همراهی همه باشد اما برخی نه تنها همراهی نمی کردند بلکه آسیب زنی هم انجام می دادند.

محمد هاشمی اظهار کرد: ترامپ از آنجا که برجام را سند خوبی به نفع ایران می دانست، از آن خارج شد، البته اسرائیل و عربستان نیز در این اتفاق خیلی نقش موثری داشتند و برخی نیز در داخل همین حرف ها را می زدند. معتقدم ناهماهنگی ها و عدم همراهی ها و تفرقه ها باعث شد دولت دوم آقای روحانی با توجه به مشکلات دیگری همچون کرونا نتواند مانند دولت اولش موفق باشد. در مجموع این مسئله را نمی توان تعمیم داد و گفت «چون دولت دوم آقای روحانی موفق نبود این اندیشه آقای هاشمی بوده است».

وی درباره هماهنگی محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری افزود: اگر هر دو تأیید شوند و در صحنه باشند و رقابت کنند، هر کدام درصدی از آرا را دارند و در واقع آرای شان را تقسیم می کنند بنابراین عقل سیاسی می گوید اگر هر دو تأییدصلاحیت شوند در نهایت یکی از آنها باید بماند تا آرای شان را تقسیم نکنند.

این فعال سیاسی درباره پایگاه رأی محسن هاشمی بیان کرد: فقط اصلاح طلبان موافق اندیشه های آقای هاشمی نبودند. آقای هاشمی فراجناحی بود و مردم نیز نسبت به او رویکرد دیگری داشتند. به عنوان نمونه تشییع جنازه آیت الله هاشمی را دیدیم که چه شور و هیجانی داشت. به هر حال این گونه نیست که آرای محسن هاشمی محدود به یک طیف باشد.

محمد هاشمی درباره حمایت اعضای خانواده مرحوم آیت الله هاشمی از آقا محسن هاشمی در انتخابات گفت: من در خانواده شان بحث نکردم و اطلاعی ندارم.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر