کد خبر: 108118
A

میرتاج الدینی: هیات نظارت مجمع نباید قانونگذاری کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که این هیات نباید قانونگذاری کند و یا مانع قانونگذاری شود.

میرتاج الدینی: هیات نظارت مجمع نباید قانونگذاری کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس در تذکر شفاهی امروز مجلس گفت:  هیئت نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام که نسبت به مصوبات مجلس نیز نظر می دهد، نباید قانونگذاری یا مانع قانون شود. ما در مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کردیم و شورای نگهبان آن را تایید کرد، اما هیئت نظارت مجمع عنوان کرد که برخی از مصوبات با سیاست ها منطبق نیست، در اینجا باید شورای نگهبان اظهارنظر کند، چرا که این شورا فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: زمانی که قانون نهایی شد انتظار می رود طبق اصل 112 اجرایی شود، اما با ایراد مجمع تشخیص مصلحت، مانع ابلاغ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شدند. معتقدم ریاست مجلس و هیات رئیسه باید به طور کل مشکل را حل کنند، وگرنه هیچ مصوبه مجلس نهایی نخواهد شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: بارها در صحن به چنین رفتاری تذکر داده شد، ریاست مجلس هم به نحوه عملکرد هیئت نظارت اعتراض کردند، چرا که وقتی شورای نگهبان اظهارنظر می کند، دیگر اعراض و نکته ای قابل پذیرش نیست. در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری، زمان بندی شورای نگهبان نیز رعایت نشد.

وی تاکید کرد: به هر حال شورای نگهبان همان مصوبات را ابلاغ کرد و ملاک عمل شد. با اینکه برخی اجزا وجود ندارد، اما نتیجه حاصل شد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر