کد خبر: 108401
A

پژمانفر: اگر مجلس مفاد مذاکرات را تایید نکند، توافق رسمیت ندارد/ ذخیره سازی اطلاعات باید به صورت کامل متوقف شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با استناد به مصوبه مجلس گفت: از اول خرداد باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراتر از پروتکل متوقف شود.

پژمانفر: اگر مجلس مفاد مذاکرات را تایید نکند، توافق رسمیت ندارد/ ذخیره سازی اطلاعات باید به صورت کامل متوقف شود

به گزارش دیده بان ایران؛ نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی ضمن گرامیداشت سوم خرداد و یاد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: تیم مذاکره کننده باید مصوبات مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با استناد به مصوبه مجلس گفت: از اول خرداد باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراتر از پروتکل متوقف شود، نظارت‌ها باید منحصر بر پادمان (پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سیستم بازرسی و تأیید استفاده صلح آمیز مواد هسته‌ای به عنوان بخشی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) است که تحت نظارت سازمان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار دارد) باشد و نه بیشتر. 

وی بیان اینکه «ذخیره سازی اطلاعات باید به صورت کامل متوقف شود» تأکید کرد: آژانس باید به صورت رسمی از طریق سازمان انرژی اتمی موارد مطرح شده را به صورت رسمی اعلام کند.

پژمانفر در پایان تذکرش در مورد مذاکرات وین گفت: تیم مذاکره کننده باید توجه کند که کلیه مباحث مطرح شده در مذاکرات وین در صورتی که مورد تایید مجلس باشد، ارزش دارد، اگر مجلس مفاد مذاکرات را تایید نکند، توافق رسمیت ندارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر