کد خبر: 108438
A

سردار کوثری: دولت روحانی فقط به دنبال جذب سرمایه‌گذاری امریکا و اروپا بود

جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: تنها توجه دولت به عرصه اقتصاد این بود که امریکا و کشورهای اروپایی بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند. اصلا توجهی به تولید و توانمندی در داخل نشد.

سردار کوثری: دولت روحانی فقط به دنبال جذب سرمایه‌گذاری امریکا و اروپا بود

به گزارش دیده بان ایران؛ 8 سال از ریاست جمهوری حسن روحانی گذشت. او کسی بود که می گفت «می خواهیم هم چرخ سانتیریفیوژ بچرخد، هم چرخ اقتصاد». اما شعارهای انتخاباتی حسن روحانی آن طور که او وعده داد محقق نشد.

اسماعیل کوثری درباره اینکه چرا سرنوشت دولت روحانی اینگونه شد، به فردانیوز گفت: آقای روحانی در سال 92 و 96 شعارهایی داد و قرار بود امور اجرایی کشور در همان مسیر اداره شود. حتی آقای رئیس جمهور امروز از نامزدهای انتخابات خواست «برنامه ارائه دهند» اما خود آقای روحانی در زمانی که کاندیدا بود اعلام کرد «باید هم چرخ سانتیریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد»، حال آنکه در عمل دیدیم هم چرخ برجام پنچر شد و هم چرخ اقتصاد پنچرتر شد.

وی افزود: آقای روحانی در ایام کاندیداتوری اش مطرح می کرد «اگر ما نباشیم جنگ می شود»، اینها مسائلی است که مردم فراموش نمی کنند و در ذهن شان مانده است. دولت های نهم و دهم به ویژه دولت دهم اشتباهاتی داشت، آقایان به عملکرد آن دولت ها ایراد و اشکال می گیرند و کلی تصمیمات و اقدامات آن دوره را زیر سوال بردند اما در همین دولت خود ایشان ارزش پولی به شدت سقوط و قیمت دلار چندین برابر شد.

 

این فعال سیاسی با اشاره تصمیمات دولت روحانی یادآور شد: دلار را حراج کردند و افراد خاصی که خودشان می دانستند قیمت دلار را در بازار به هم ریختند، توجه به تولید و توانمندی در داخل اصلا نشد. البته آقای روحانی می گوید «صادرات زیاد شد» و این اتفاق افتاد اما این به خاطر تأکید مقام معظم رهبری و تدابیر قوه قضائیه بود، والا دولت به این مسئله توجه خاصی نداشت.

وی افزود: تنها توجه دولت به عرصه اقتصاد این بود که امریکا و کشورهای اروپایی بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند. البته هر دولتی در زمان مسئولیتش اقداماتی انجام داد اما انتظار ملت به مراتب بیشتر بوده است چون این توانایی و ظرفیت در کشور وجود داشت و دولت می توانست بهتر استفاده کند.

کوثری درباره تأثیر تحریم ها بر عملکرد دولت روحانی اظهار کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 همین آقای روحانی و همکاران شان می گفتند که 20-30 درصد وضع موجود در اقتصاد به خاطر تحریم هاست 70-80 درصد به مدیریت دولت بر می گردد.

وی افزود: ما از سال 59 تحت تحریم و محاصره اقتصادی آمریکا بودیم، الان هم هر نامزدی می خواهد به صحنه بیاید و پیروز شود باید بداند که نسبت و مناسبات ما با آمریکا و اروپا به چه صورت است. اگر نمی دانند پس چرا می خواهند بیایند مسئولیت بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر