کد خبر: 108794
A

همسایه محمود احمدی نژاد در میدان ۷۲ نارمک: عصر سه شنبه جو محل کمی امنیتی شد اما امروز دیگر کسی از مردم جرئت نکردند اینجا بیایند/ مردم برای دریافت وام به احمدی نژاد مراجعه می کنند

سه‌شنبه چهارم خرداد ماه پس از اعلام رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین عده‌‎ای از مردم در مقابل خانه‌ی او در میدان ۷۲ نارمک تجمع کردند.

همسایه محمود احمدی نژاد در  میدان ۷۲ نارمک: عصر سه شنبه جو محل کمی امنیتی شد
اما امروز دیگر کسی از مردم جرئت نکردند اینجا بیایند/ مردم برای دریافت وام به احمدی نژاد مراجعه می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ همین که از مترو خارج شدم و سراغ میدان ۷۲ را گرفتم، راننده تاکسی می‌گوید: «می‌خوای بری پیش احمدی‌نژاد، مشکلتو حل می‌کنه مگه؟» سری تکان می‌دهم و می‌گویم کار دیگری دارم و او هم پاسخ می‌دهد: «روزانه خیلی‌ها اینجا میان و سراغ خونه‌ی احمدی‌نژاد رو می‌گیرن، به خاطر همین پرسیدم.»

پس از انتشار کلیپ‌ها و خبرهایی در مورد حضور مردم در این محل پس از خبری شدن ردصلاحیت محمود احمدی نژاد، خبرنگار انصاف نیوز بعدازظهر روز چهارشنبه برای تهیه‌ی گزاررشی به این محله رفت.

سه‌شنبه چهارم خرداد ماه پس از اعلام رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین عده‌‎ای از مردم در مقابل خانه‌ی او در میدان ۷۲ نارمک تجمع کردند.

کمی جلوتر از یک نفر دیگر آدرس دقیق میدان ۷۲ را می‌گیرم و او هم بدون اینکه بگویم آدرس محل زندگی احمدی‌نژاد را می‌خواهم، به من می‌گوید این خیابان را بروی به خانه‌ی احمدی‌نژاد می‌رسی و بعد لبخند می‌زند می‌گوید: «چرا همه میرن اونجا، میدون ۷۲ چه خبره؟»

همین که به میدان ۷۲ نزدیک می‌شوید، گیتی بر سر کوچه‌ی بن‌بست توجه شما را جلب می‌کند، سه نفر با لباس معمولی آنجا نشسته‌اند و یک کانکس هم سر کوچه است، روی آن به انگلیسی نوشته شده است «Polic». خبری از تجمع مردم نیست، ماموران امنیتی هم به ظاهر حضور ندارند. آرام و خلوت است و فقط چند نفری در میدان نشسته‌اند.

 به گیت نزدیک می‌شوم و به نگهبان سر کوچه خودم را معرفی کرده و به او می‌گویم می‌خواهم محمود احمدی‌نژاد را ببینم، می‌گوید: «الان نیست، برو شنبه ساعت هفت صبح بیا».

بر اساس گفته‌های اهالی محل از صبح تا غروب خانه نیست و اگر کسی با او کار داشته باشد باید ۷ صبح به اینجا بیاید.

از کسبه‌ی محل درباره‌ی ملاقات‌های مردمی و تجمع مردم در روز رد صلاحیت پرسیدم و یکی از آنها که به گفته‌ی خودش از نظر فکری به محمود احمدی‌نژاد نزدیک نیست، پاسخ داد: «دیروز از صبح اینجا نبودم، اما غروب یه سری از مردم اینجا جمع شده بودن، کاری نمی‌کردن. اما اینجا پره مامور بود. تا اینکه احمدی‌نژاد اومد باهاشون حرف زد و اونام رفتن خونه‌شون. معمولا هروز صبح اینجا یک‌سری آدم میان و کاری هم با کسی ندارن. اگه میخوای دکترو ببینی، صبحا بیا!»

یکی دیگر از اهالی محل و طرفدار محمود احمدی‌نژاد گفت: «همیشه، حتی زمانی که رئیس جمهور بود، دکتر خیلی مردمی بود. همینطور با مردم صحبت می‌کرد. صبحا اینجا بیای، می‌بینی مردم از کل ایران برای دیدن دکتر میان و روزی هم در اعتراض به رد صلاحیت دکتر اینجا تجمع شد، نیروهای خودجوش بودن. احمدی‌نژادی‌ها کلاً خودجوش هستن. به نظرم بین سیاستمدارها آقای احمدی‌نژاد آدم بهتریه و به مردم نزدیک‌تره. حیف که رد صلاحیت شد.»

یکی دیگر از اهالی محل که همسایه‌ی محمود احمدی‌نژاد است و روزها برای گذران وقت در میدان ۷۲ می‌نشیند، گفت: «دیروز اینجا پر از مامور بود، از وقتی اعلام نامزد شدن کرد، اینجا امنیتی شد یکم. اما مردم کاری نمی‌کردن. امروزم دیگه کسی جرئت نکرد بیاد، چون باهاشون برخورد میشه. مردم فقط صبحا میان به ایشون نامه میدن برای وام. احمدی‌نژاد هم اونا رو به بانک معرفی می‌کنه. مردم نمی‌دونن اگه خودشون هم برن بانک با دو تا ضامن بهشون وام میدن. من به شخصه دیگه به هیچ‌کس امیدی ندارم. احمدی‌نژاد هم مثل بقیه فکر خودشه. تعداد تجمع‌کننده‌ها هم دیروز اینجا زیاد نبود.»

از چند نفر از اهالی و کسبه میدان ۷۲ نارمک درباره‌ی تجمع مقابل خانه‌ی احمدی‌نژاد پرسیدم اما به نظر می‌رسید، کمی ترسیده بودند و پاسخی ندادند، حتی یکی از آنها گفت کلاً ندیده است در اینجا تجمعی شکل بگیرد و بقیه هم جواب سر بالا می‌دادند.

به سختی با یکی دیگر از اهالی میدان ۷۲ صحبت کردم، او هم طرفدار محمود احمدی‌نژاد و به نظرش نسبت به بقیه سیاست‌مدارها بهتر است و توضیح می‌دهد: از وقتی اعلام کرد که میخواد رئیس جمهور شه، اینجا مامورا اومدن و دوربین گذاشتن. نبین امروز خبری از مامور نیست، دیروز تعدادی ضد شورش اینجا بودن. همین الان هم مامورای لباس شخصی قطعا اینجا هستن. دیروز از صبح طرفدارای احمدی نژاد اومده بودن، بیچاره‌ها کاری هم نکردن، چون ما طرفدارای ایشون اهل خشونت نیستیم و مخالف نظام هم نیستیم. خود جوشیم و این مرد مردمی رو دوست داریم. اما مامورا بیخود شلوغش کردن. تا اینکه غروب آقای احمدی‌نژاد اومد و باهاشون حرف زد و مردم هم رفتن خونه‌شون.»

یکی دیگر از کسبه محل گفت: البته ما از اولش هم می‌دونستیم احمدی‌نژاد رد صلاحیت میشه، اما اگه دکتر تایید میشد، قطعا رای می‌آورد. بین مردم خیلی محبوبه. تو نظر سنجی‌ها هم بالاست. قبل از اینکه کاندید بشه هم مثل الان میومد و تو همین میدون با مردم حرف می‌زد، هیچوقت از مردم فاصله نگرفت. خیلی از مردم طرفدار احمدی‌نژادن»

منبع: انصاف نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر