کد خبر: 109606
A

کیهان دولت را به ایجاد گرانی‌های عمدی و دستوری برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات متهم کرد

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: به‌نظر می‌رسد به موازات تصمیمات و اقدامات بانیان وضع موجود که نقش اصلی و اساسی در گرانی‌های اخیر دارند، دست‌های نفوذی در دولت به دنبال گرانی‌های عمدی و دستوری هستند تا بین مردم و صندوق‌های رأی دیوار بکشند!

کیهان دولت را به ایجاد گرانی‌های عمدی و دستوری برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات متهم کرد

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه کیهان در گزارش اول شماره امروزش نوشت: دولت تدبیر و امید بعد از گذشت 8 سال نتوانسته است به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند. حتی برخی تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت حاکی از آن است که طراحان پشت‌پرده نمی‌خواهند روزنه‌ای از امید و آینده‌ای روشن برای حل ‌و فصل مشکلات اقتصادی کشور و فراروی مردم گشوده شود.
حجم وعده‌های پوشالی دولتی که زلف همه مشکلات کشور را به مسائل خارجی گره می‌زد و می‌گفت «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم» به حدی است که دولت تدبیر و امید را به «ارباب وعده‌ها» مشهور ساخته و موجی از دلسردی را حداقل در بخشی از افکار عمومی فراهم آورده است.
فرجام دولت وعده‌ها و بی‌عملی و بر برنامه بودن تیم اقتصادی روحانی تشدید تورم و گرانی‌های سرسام‌آور و افزایش 7 برابری قیمت خودرو، 9 برابری مسکن و 10 برابری سکه و دلار بود.
نکته قابل‌تأمل آنکه نه‌تنها هیچ‌کدام از وعده‌ها عملی نشد بلکه طی چند ماه اخیر، برخی گرانی‌های دستوری بازار آشفته اقتصاد را آشفته‌تر کرده و تصمیمات اقتصادی دولتمردان را در‌ هاله‌ای از ابهام قرار داده است؛ تصمیماتی که نشان می‌دهد بانیان وضع موجود با اهداف و اغراض انتخاباتی در تلاش‌اند تا دولت آینده را با چالش‌های سیاسی و اقتصادی مواجه کنند.

به‌نظر می‌رسد به موازات تصمیمات و اقدامات بانیان وضع موجود که نقش اصلی و اساسی در گرانی‌های اخیر دارند، دست‌های نفوذی در دولت به دنبال گرانی‌های عمدی و دستوری هستند تا بین مردم و صندوق‌های رأی دیوار بکشند!

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر