کد خبر: 110192
A

عطریانفر: «رای ندادن» عمل سیاسی محسوب نمی شود

عضو حزب کارگزاران سازندگی مدعی است: جریانی می‌خواهد با قدرت هر چه تمام‌تر نظریه اصلاحات را از صحنه سیاست خارج کند تا مردم به میل و خواسته مشروع خود نرسند. ما بر سر «عدم» نباید توافق کنیم. تحریم انتخابات یک امر «عدمی» است درحالی‌که باید در وجوه اثباتی نقش ایفا کنیم.

عطریانفر: «رای ندادن» عمل سیاسی محسوب نمی شود

به گزارش دیده بان ایران، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگو با همشهری بر این باور است که تحریم انتخابات به قیمت پیروزی جریان تمامیت‌خواه در انتخابات 1400 تمام خواهد شد.

بخشی از این گفتگو:

* نافرمانی مدنی، صدای خاموش جامعه‌ای است که از رفتار حاکمیت گلایه‌مند است و باید در مشارکت حداکثری تبلور پیدا کند. این بخش از مردم می‌توانند با مشارکت در انتخابات، جریان مخالف خود را به عقب‌نشینی وادار کنند. در چنین فضایی می‌توان پیروزی قطعی رقیب را با تردید‌های جدی مواجه کرد. نافرمانی مدنی می‌تواند با پیروزی یکی از نامزدهای منتسب به جبهه اصلاح‌طلبی محقق شود. نافرمانی مدنی اساسا یک عمل سیاسی است. کسی که رأی نمی‌دهد عمل سیاسی انجام نمی‌دهد. و به ‌اصطلاح خود دوستان تحریمی، نافرمانی مدنی و موجهی تحقق نمی‌یابد.

* پاداش مشارکت این بوده که مردم زندگی بهتری داشته باشند. مردم در دولت اصلاحات از هر لحاظ زندگی بهتری داشتند. چنان‌که دولت آقای روحانی در 4 سال اول، عملکرد خوبی داشت و معتقدم مردم پاداش مشارکت‌شان را گرفتند. اگر مردم این روند موردانتظار را رها کنند کشور در همین شرایط تحریم و بحران و ناکارآمدی به سر خواهد برد. جریانی می‌خواهد با قدرت هر چه تمام‌تر نظریه اصلاحات را از صحنه سیاست خارج کند تا مردم به میل و خواسته مشروع خود نرسند. ما بر سر «عدم» نباید توافق کنیم. تحریم انتخابات یک امر «عدمی» است درحالی‌که باید در وجوه اثباتی نقش ایفا کنیم.

* امروز حتی دوست عزیزمان مصطفی تاج‌زاده با همین افکار تحریم‌طلبانه، اما مشارکت در انتخابات ورای به یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب را، مقاومت در برابر پیروزی قاطع جریان تمامیت‌خواه می‌داند و آن‌ را به‌عنوان یک حرکت سیاسی و «اکت سیاسی» مطرح می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر