کد خبر: 110286
A

تبلیغات به نام ابراهیم رئیسی در فضای مجازی ۵۰۰ نفر اد کن۱۰ میلیون تومان بگیر! / صرف دومیلیارد تومان برای «ویدیو مپینگ» میدان انقلاب؟!+فیلم / سند

ابراهیم رئیسی بارها وبارها مدعی شده است که اساساً پولی برای تبلیغات ندارد و به همین دلیل هم طبعاً ستادی نخواهد داشت. اما سوال اصلی اینجاست که به استناد به اظهارات آقای رئیسی، اگر ستادی در کار نیست این همه تبلیغات از سوی چه کسانی انجام می شود و هزینه آن ها برعهده کیست؟

تبلیغات به نام ابراهیم رئیسی در فضای مجازی ۵۰۰ نفر اد کن۱۰ میلیون تومان بگیر!  / صرف دومیلیارد تومان برای «ویدیو مپینگ» میدان انقلاب؟!+فیلم / سند

«هزینه‌های تبلیغاتی بنده را برای مردم نیازمند صرف کنید.»

به گزارش دیده بان ایران؛ این شاه بیت اظهارات «ابراهیم رئیسی» اصلی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم است که به گفته «محسن مهرعلیزاده» ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده اند تا او را راهی کاخ پاستور کنند.

اما شواهد و قرائن نشان می دهد که این ابر و باد و خورشید و..... نه به صورت رایگان برای کسی تبلیغ می کنند و نه اینکه عاشق و شیفته قاضی القضات هستند که بر اساس تکلیف شرعی "هل من ناصر ینصرنی" او را در جهت تشکیل کمپین «هر خانه یک ستاد» با دل و جان انجام دهند.

بررسی ها نشان می دهد که طی روزهای اخیر برخی از گروهای تلگرامی غیرسیاسی و عمدتاً طنز با انتشار متن هایی از قبیل «اَد کن جایزه نقدی بگیر» در جهت یارگیری برای کمپین های انتخاباتی «ابراهیم رئیسی» با کاربران شبکه اجتماعی تلگرام در ازای عضو شدن در کمپین رئیسی «معامله نقدی» می کنند.

به گزارش دیده بان ایران؛ به عنوان مثال در پیامی که در یکی از همین گروه ها به اشتراک گذاشته شده است آمده: 

هر ادد شمارو به مبلغ 20هزار تومن خریداریم.

100ادد:2000000 تومن

200ادد:40000000 تومن 

300ادد:60000000 تومن

500ادد:10000000 تومن 

واریزی به صورت آنی ظرف 2دقیقه انجام میشود.

شرایط کرونایی حاکم بر این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هرچند اندکی از هزینه های چاپ پوستر و بنر نامزدها کاسته است اما در مقابل صرف هزینه های میلیاردی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شده است تا برخی از مدیران این کانال ها و گروهای تلگرامی به درآمدهای میلیاردی برسند که توصیف کامل آن در یک گزارش امکان پذیر نیست.

اگر نگاهی گذرا هم به فضای شهرهای سراسرکشور داشته باشید متوجه این مطلب خواهید شد که تنها کاندیدایی که در زمینه تبلیغات شهری بسیار فعال عمل کرده است «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی» است. که دست بر قضا از دو سال قبل با در دست گرفتن سکان هدایت قوه قضائیه سفرهای استانی خودش را هم آغاز کرده بود.

ابراهیم رئیسی بارها وبارها مدعی شده است که اساساً پولی برای تبلیغات ندارد و به همین دلیل هم طبعاً ستادی نخواهد داشت. اما سوال اصلی اینجاست که به استناد به اظهارات آقای رئیسی، اگر ستادی در کار نیست این همه تبلیغات از سوی چه کسانی انجام می شود و هزینه آن ها برعهده کیست؟ هزینه اجاره ساختمان های شیک ستادهای انتخاباتی مانند ستاد صلح در خیابان فرشته که دیده بان ایران پیشتر درباره آن اطلاع رسانی کرده است و ستادی در اصفهان که فیلم آن منتشر شد از کجا تامین می شود؟

بیشتر بخوانید:خانه «احمد شامـــلو» ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی شد/ عکس و فیلــــم

بیشتر بخوانید: استفاده از «خانه های مصادره ای» برای ستاد رئیسی؟

مادرخرج ستاد رئیسی کیست؟

اختصاص بیلبورد دیجیتالی ۵۰۰ متری یا همان «ویدیو مپینگ» میدان انقلاب به تبلیغ تصویر ابراهیم رئیسی که هزینه اجاره آن دومیلیاردتومان است و هوا کردن بالن برای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یکی از آخرین تلاش های اعضای ستاد متمول ابراهیم رئیسی است که با یک حساب سرانگشتی می توان به میزان هزینه های نجومی این نوع تبلیغات در سطح کلانشهرها دست پیدا کرد.

photo_2021-06-11_12-56-18

روز گذشته هم یک تراکت تبلیغاتی که به نظر می رسد از سوی یک نهاد نظامی تهیه شده باشد به صورت گسترده در تهران منتشر شد که ضمن درج تصویر سردار سلیمانی، هشت شاخص نامزد اصلح در این تراکت ذکرشده بود که دو ویژگی «عدالتخواه و ضدفساد و دارای عملکردانقلابی و جهادی» نسبت به شش شاخص دیگر بزرگتر به چاپ رسیده بود.

دو ویژگی منحصربفردی که تنها کسی به آن شهره است «سیدابراهیم رئیسی» است.

 

WhatsApp Image 2021-06-17 at 2.08.54 PM

ماجراهای پول کثیف و ...

عبدالناصر همتی که از روزهای ابتدایی آغاز تبلیغات میدانی و مناظره های انتخاباتی، ابراهیم رئیسی را سرگروه چهار نامزد جریان موسوم به انقلابی ها معرفی کرده بود و مدعی شد حداقل 3 تن از نامزدها فقط وارد انتخابات شده اند تا نقش ضربه گیر را در برابر آقای رئیسی ایفا کنند پیش از این در گفت و گو با رسانه ها ضمن هشدار درباره تبلیغات انتخاباتی نامزدهای منتقدش نوشت: «پول کثیف در ستاد نامزدها در حال گردش است.»

او مدعی شد که پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است و منشا حجم عظیم بنر و پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست. همتی اما توضیحی درباره این پول‌های کثیف نداد.

عبارت «پول کثیف» نخستین بار در سال 93 توسط رحمانی فضلی وارد ادبیات سیاسی کشور شد. وزیر کشور روحانی گفته بود: «طرف کاندیدای شورا می‌شود و دو میلیارد پول خرج می‌کند، وقتی می‌پرسیم از کجا آورده می‌گوید از دوست و رفقا... این پول‌های کثیف و قاچاق به هر جا نفوذ می‌کند و تأثیر خود را هم می‌گذارد.»

او همچنین عنوان کرد: «وقتی گردش مالی مواد مخدر در ایران دو سوم بودجه کشور است آیا می توان تصور کرد که منابع مربوطه وارد سیاست نشود؟‎»

مرحوم ترکان هم کمی بعد درباره همین مطلب به رسانه ها گفت: «در برابر پول‌های کثیف سکوت نمی‌کنیم» و «نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند.»

ادعایی که نه تنها محقق نشد بلکه به گواه بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی کشور نقش این پول های کثیف در سپهر سیاسی کشور هر روز بیشتر از روز قبل شد. 

منبع: دیده بان ایران

bbb173b4-cb9e-495c-8859-acd72efcd500

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر