کد خبر: 110767
A

علیزاده طباطبایی: از آقای رئیسی انتظار داریم جایگاه ویژه‌ای برای حقوقدانان در دولت تعریف کند

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: از آقای رییسی که رییس قوه قضاییه بوده انتظار می رود که جایگاه ویژه‌ای برای حقوقدانان در دولت تعریف کند و حتما یکی دو تا از وزرایش حقوقدان باشند.

علیزاده طباطبایی: از آقای رئیسی انتظار داریم جایگاه ویژه‌ای برای حقوقدانان در دولت تعریف کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره مطالبات جامعه حقوقی و قضایی کشور از دولت سیزدهم گفت: بهترین مطالبه ای که می توان از دولت داشت، اجرای قانون است و بزرگترین مشکل ما در همه دولت ها این بوده که هیچ وقت در دور میز هیات دولت دو تا حقوقدان ننشسته بودند. معاونین حقوقی رییس جمهور  فقط  در یکی دوره اخیر حقوقی بودند  تا قبل از آن، معاونین حقوقی رییس جمهور حقوقی نبودند. مسئولین عالی رتبه دولتی با قانون آشنا نیستند زیرا حقوق نخوانده اند.  

این کارشناس مسائل حقوقی افزود: از آقای رییسی که رییس قوه قضاییه بوده انتظار می رود که جایگاه ویژه‌ای برای حقوقدانان در دولت تعریف کند و حتما یکی دو وزیرش حقوقدان باشند.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: معاونین وزارت خانه‌ها حتما حقوقدان و از حقوقدان‌های شناخته شده باشند و بر اجرای قانون تاکید کنند زیرا اگر در کشور قانون اجرا شود همه چیز سر جای خود قرار می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حاکمیت قانون در حوزه های اجرایی ادامه داد: در قوه مجریه انتظار این است که این کار انجام شود و فکر می کنم اگر این کار انجام شود و حقوقدانان را در قوه مجریه در جایگاه خودشان قرار دهند و یکی دو تا وزیر حقوقدان انتخاب کنند که به قانون آشنا باشند  و قانون اجرا شود؛  خیلی از مسائل و مشکلات حل می شود.

این کارشناس مسائل حقوقی در پایان گفت: وقتی حقوقدان باشند راه حل های قانونی خودشان را  برای مشکلات و معضلات کشور  پیشنهاد می کنند  و می توانند لوایح درست و حسابی تنظیم کنند و به مجلس بدهند و همه چیز سر جای خودش قرار می گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر