کد خبر: 111082
A

احمد خاتمی: نفرت مردم ایران از آمریکا مبنای فطری و قرآنی دارد

سید احمد خاتمی: نفرت مردم ایران از آمریکا مبنای فطری و قرآنی دارد و از نگاه دین ما تبری حتی مقدم بر تولی است و سوره بقره در این خصوص اشاره‌کرده است،

احمد خاتمی: نفرت مردم ایران از آمریکا مبنای فطری و قرآنی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم به همان اندازه که از دشمنان تبری دارند نسبت به‌نظام اسلامی تولی دارند.

 سید احمد خاتمی عصر امروز که به‌منظور شرکت در مراسم بزرگداشت «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» به ایلام سفرکرده است، در جمع آحاد مردم ولایتمدار ایلام در مصلی امام خمینی این شهراظهار داشت: حضور مردم ایلام در حماسه بزرگ 28 خرداد مایه فخر نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افتخارات مردم ایلام در طول دوران پربار انقلاب اسلامی را مورداشاره قرارداد و گفت: حضور مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و تجربه 8 سال دفاع و مقاومت و جان دادن و جان‌سپاری بدون لحظه‌ای ترک دیار با محوریت و جلوداری عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی بر کسی پوشیده نیست و تاریخ ایران این افتخار را به نام ایلام و ایلامی ثبت کرده است.

وی به رشادت‌های حجت‌الاسلام تعمیرکاری در دوران رژیم ستم‌شاهی گریزی زد و افزود: شما مردم ایلام حجت‌الاسلام تعمیرکاری را داشته‌اید که یک سال زندان و سه سال تبعید بافق کرمان و هشت ماه تبعید درجاهای دیگر در قبل از انقلاب اسلامی و در دوران رژیم پهلوی در سوابق خود دارد و این به معنای جهاد بزرگ است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: مردم استان ایلام سه هزار شهید و 331 آزاده بزرگ را تقدیم آرمان‌های مقدس نظام اسلامی کرده است، این مجلس بزرگ هم به مناسبت شهادت هفتادودو ستاره آسمان فروزان خدمت برگزارشده است.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام خوبی بر این هفته گذاشته‌اند، این هفته، هفته افشای نقض حقوق بشر آمریکایی است، در ششم تیر در مسجد ابوذر تهران در حین سخنرانی مقام معظم رهبری، ایادی منافقین بمب کار گذاشتند تا این امید و چراغ صراط مستقیم را از ما بگیرند اما خدا خواست که این امید برای این ملت بماند.

وی تصریح کرد: دوازده تیر ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس شلیک کرد و 66 کودک در این هواپیما کشته شد و این تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکایی‌ها ملت ایران است.

خاتمی یادآور شد: مسئولان آمریکایی و دولتمردان آمریکایی به معنای دقیق کلمه وحشی هستند، هر جا سخن از وحشی‌گری است آنجا پای آمریکایی‌ها وجود دارد، اگر سخن از ناامنی در افغانستان است آنجا پای آمریکا است و آمریکایی‌ها بر آن هستند که داعش را در افغانستان احیا کند و پایگاهی برای حمایت خود درست کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ژن سردمداران آمریکایی‌ها با ریختن خون بی‌گناهان شکل‌گرفته است، این ساده‌لوحی است که کسانی حل مشکلات مردم را در سایه مذاکره با آمریکا می‌جویند، این آمریکا کسانی نیستند که دلشان به حال ملت سوخته باشد آن‌ها نمی‌خواهند گره از کار مردم باز شود.

وی اظهار کرد: واقعاً تحریف واژه‌ها موج می‌زند، اتاق جنگ یمن در آمریکاست، این کشور هفت سال است که جنگی را بر مردم قهرمان یمن تحمیل کرده است و به کشتار مردم و کودکان وزنان بی‌گناه یمن پرداخته است، واقعاً این‌یک طنز بزرگ تاریخی است که این آمریکا دم از حقوق بشر بزند، آمریکایی که مردم خودش را می‌کشد، پلیس آمریکا در برابر چشم مردم فرد سیاه‌پوست را می‌کشد و هیچ واکنشی نسبت به آن ندارند.

خاتمی تصریح کرد: ایران توی دهن حیثیت آمریکا زده است و خواهد زد، این نفرت مردم از آمریکا مبنای فطری و قرآنی دارد و از نگاه دین ما تبری حتی مقدم بر تولی است و سوره بقره در این خصوص اشاره‌کرده است، این نفرت ما از استکبار که امام راحل به ما آموخته است برگرفته از آموزه‌های قرآنی روایی و سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: از جلوه‌ها برجسته تولی ابراز عشق، همراهی، کمک و پشتیبانی شما مردم با نظام اسلامی است، مردم به همان اندازه که از دشمنان تبری دارند نسبت به‌نظام اسلامی تولی دارند.

وی با تأکید بر اینکه این انتخابات چند پیام داشت که اولین پیام آن، وفاداری به‌نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با نظام اسلامی است، ابراز کرد: دشمنان التماس می‌کردند که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند، اما مردم ما گوش نکردند و پای صندوق آمدند.

خاتمی تصریح کرد: تمام آرزوی مسئولان ارشد نظام اسلامی در رأس مقام معظم رهبری این است که نظامی اسلامی داشته باشیم، احکام اسلام ناب در تمام کشور جاری شود، تمام مقصد ما مکتب ماست و تمام تلاش ما این است این اسلام ناب را زنده کنیم و شاکر خداوندیم.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اسلام ناب در زمان طاغوت قاچاق بود و کسی جرأت نداشت از اسلام ناب حرفی بزند، آن‌ها با اسلامی که با نوکری آن‌ها در برابر استکبار می‌ایستد مخالف بودند، با اسلامی که روح نهضت حسینی را بیان می‌کند، مخالف بودند، اما به یاری خداوند ناکام ماندند و به حمدالله قانون اساسی مبتنی بر اسلام در کشور جاری شد.

وی ادامه داد: مسئولان هم دردمند اسلام هستند اما هنوز تا رسیدن به قله نهایی راه طولانی در پیش داریم که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و مسئولانی با مدیریت جهادی، مدیرانی که فرهنگشان فرهنگ ما می‌توانیم است، به آن آرمان‌ها و اهداف والا برسانیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر