کد خبر: 112083
A

نشریه سپاه: رئیسی «وزارت پیشگیری از مفاسد» تشکیل دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: دولت جدید در دو جبهه نیازمند تلاش شبانه روزی، برنامه ریزی دقیق، راهبردها و راهکارهایی است تا بتواند از آلام و مشکلات مردم بکاهد.

نشریه سپاه: رئیسی «وزارت پیشگیری از مفاسد» تشکیل دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ وب سایت خبری وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 

سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران کمتر از یک ماه دیگر به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی عهده دار مسئولیتی سنگین می شود؛ از یک سو با انبوه مشکلات معیشتی و اقتصادی ناشی از سوء مدیریت، تحریم و همه گیری کرونا مواجه است که ساماندهی آنها نیازمند تدبیر، تلاش شبانه روزی و اصلاح سوءمدیریت ها است و از سوی دیگر باید امید خدشه دار شده جامعه ای که از مشکلات خسته است و در سال های اخیر با تزریق مداوم نا امیدی و یاس مواجه بوده را احیا کند.
هرچند که طبیعاتا دولت جدید با انبوهی از اولویت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه است اما حالا که دغدغه اصلی مردم مشکلات اقتصادی است که معیشت آنها را بعضا با بحران مواجه کرده، دولت نیز باید اولویت های خود را بر مدار حل مشکلات اقتصادی تنظیم کند. 
دولت جدید در دو جبهه نیازمند تلاش شبانه روزی، برنامه ریزی دقیق، راهبردها و راهکارهایی است تا بتواند از آلام و مشکلات مردم بکاهد؛ نخست اقداماتی کوتاه مدت و برنامه هایی درازمدت برای ساماندهی اقتصاد و دوم بازگرداندن اعتماد و امید به مردم که نتیجه عملی آثار کوتاه مدت و درازمدت اقدامات انجام شده بر اقتصاد و معیشت خانوارها خواهد بود .
مشکلات معیشتی، اشتغال، تحریم ها ،  بی توجهی سال های اخیر به اقتصاد مقاومتی، مشکلات رونق و حمایت از تولید، سیاست های ارزی، مالباختگان بورس و نابسامانی بازارهای سرمایه‌ای و افزون بر اینها بحران همه گیری کرونا و شیوه مدیریت آن ابر بحران‌هایی است که دولت جدید با آنها مواجه است و لازمه غلبه بر آنها تشکیل کابینه اقتصادی قوی و برخوردار از توانایی های فنی، علمی، حرفه ای و تجربی با روحیه انقلابی ، فهم شرایط جنگ اقتصادی و البته امیدوار به آینده است. 

 لزوم تشکیل وزارت پیشگیری از مفاسد در دولت سیزدهم، نیروهای انقلابی برای کابینه دولت سیزدهم، امید به تلاش انقلابی آیت‌الله رئیسی برای رفع چالش‌های اقتصادی، مخالفت با ورود نمایندگان مجلس به کابینه دولت سیزدهم، پیشنهاد تشکیل نهاد مردمی برای پیگیری مطالبات، پیشنهاد تشکیل حلقه مشاوران مردمی رئیس‌جمهور،  مطالبه استفاده از ظرفیت نخبگان جبهه انقلاب در دولت سیزدهم از جمله عناوینی است که دیده می شود.  
دولت سیزدهم در نخستین گام پیش از استقرار اقداماتی در راستای دریافت مشاوره از گروه‌ها و جریان های مختلف، دریافت گزارش از دولتمردان فعلی و البته جلب مشارکت و همفکری مردم در تشکیل کابینه را کلید زد. به این منظور سامانه "یاران رئیسی" راه‌اندازی و از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت شد تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند نسبت به معرفی وی اقدام کنند.
"کارآمدی"، " فسادستیزی"، " روحیه انقلابی" و "مردمی بودن" از جمله ویژگی هایی است که رئیس جمهوری منتخب بر آنها تاکید کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر