کد خبر: 112292
A

جانشین کدخدایی در شورای نگهبان کیست؟/ ۳۹ ساله ای که با حمایت کدخدایی و فیروز اصلانی پله های ترقی را طی کرد

طحان نظیف ۳۹ ساله است که نسبت به اعضای شورای شورای نگهبان حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال اختلاف سنی دارد. در میان حقوقی های دانشگاه تهران مشهور است که طحان نظیف شاگرد کدخدایی و فیروز اصلانی محسوب شده و به لطف این دو و البته حضور در دانشگاه امام صادق مدارج ترقی را طی کرده است.

جانشین کدخدایی در شورای نگهبان کیست؟/ ۳۹ ساله ای که با حمایت کدخدایی و فیروز اصلانی پله های ترقی را طی کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات هیات رئیسه جدید شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (23 تیر 1400) برگزار شد و در این انتخابات، دکتر هادی طحان نظیف به عنوان سخنگوی جدید شورای نگهبان انتخاب شد.

 هادی طحان نظیف متولد سال 1361 در شهر دزفول بوده و دارای دکترای حقوق عمومی است. وی از سال 1398 با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عضویت شورای نگهبان درآمده اما پیش از آن نیز دبیر جلسات شورای نگهبان بوده است. 

طحان نظیف ۳۹ ساله است که نسبت به اعضای شورای شورای نگهبان حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال اختلاف سنی دارد. در میان حقوقی های دانشگاه تهران مشهور است که طحان نظیف شاگرد کدخدایی و فیروز اصلانی محسوب شده و به لطف این دو و البته حضور در دانشگاه امام صادق مدارج  ترقی را طی کرده است. 

آیت الله جنتی که از ابتدا عضو شورا بوده ۹۵ سال سن دارد. آیت الله مدرسی یزدی ۶۶ سال، آیت الله صادق آملی لاریجانی ۶۱ سال، آیت الله شب زنده دار ۶۸ سال، آیت الله اعرافی ۶۲ سال و احمد خاتمی هم ۶۱ سال سن دارد. ۵ عضو دیگر حقوق دان شورای نگهبان هم میانگین سنی ۶۰ سال دارند؛ بنابراین طحان نظیف با اختلاف سنی حداقل ۲۰ سال با بقیه یک جوان محسوب می شود.

طحان نظیف چگونه به سخنگویی شورای نگهبان رسید؟

 به گزارش دیده بان ایران؛ طحان نظیف در دانشکده حقوق دانشگاه تهران؛ شاگرد عباسعلی کدخدایی و فیروز اصلانی دانشیار دانشکده حقوق و دوست صمیمی کدخدایی است. 

مدرسی فعال سیاسی نزدیک به لاریجانی چندی پیش با مطرح کردن نام اصلانی همین پرسش را از سخنگوی شورای نگهبان پرسیده است. اما با مروری به مقالات و یادداشت های فیروز اصلانی که  در کیهان، فارس، خبرگزاری رسا و تسنیم درج شده به خوبی می توان خط فکری دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشخیص داد. 

همچنین فیروز اصلانی از جمله چهره های دانشگاهی است که از رد صلاحیت های شورای نگهبان حمایت می کند. او در همایش هایی مانند «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» که در تاریخ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شده  بود به تببین تفکر شورای نگهبان در رد صلاحیت ها پرداخته است. از سوی دیگر طحان نظیف می توان عضویت در هیات علمی دانشگاه امام صادق اشاره کرد که به نوعی گواه حضور او در شورای نگهبان است. 

درباره فیروز اصلانی (اینجا ) بخوانید.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ برخی از مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجرایی طحان نظیف در ذیل آمده است. 

  • عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
  • معاونت آموزشی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
  • دبیر جلسات شورای نگهبان
  • مشاور معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان
  • عضو مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان
  • مدیر گروه حقوق اجتماعی- فرهنگی مرکز تحقیقات شورای نگهبان
  • دبیر هیات رئیسه و شورای دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
  • کارشناس و مشاور حقوقی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس شورای اسلامی
  • دبیر کمیته فرهنگی- اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
  • کارشناس گروه حقوق عمومی دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر