کد خبر: 112462
A

انبارلویی: مردم شعور دارند و با دیدن مذاکرات وین می‌فهمند که آمریکایی ها حتی حاضر نیستند یکی دو امتیاز برجامی بدهد

معاون سیاسی حزب موتلفه گفت: مردم شعور دارند و با دیدن گفتگوهای وین می‌فهمند که طرف آمریکایی زور می‌گوید؛ حتی طرف آمریکایی حاضر نیست یکی دو امتیاز برجامی بدهد تا ثابت کند که در تعهداتش صادق است. آمریکایی‌ها با پر رویی تمام عنوان می‌کنند که نه تنها تحریمی را بر نمی‌داریم بلکه باید مذاکرات موشکی و کنترل نفوذ ایران در منطقه را جزو گفتگوها باشد.

انبارلویی: مردم شعور دارند و با دیدن مذاکرات وین می‌فهمند که آمریکایی ها حتی حاضر نیستند یکی دو امتیاز برجامی بدهد

به گزارش دیده بان ایران؛ کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با صحبت‌های رئیس جمهور در هیئت دولت در رابطه با اینکه «ریشه مقاومت در جنگ اقتصادی، توافق سال 94 بود»، «ما سه بر یک بازی را در مذاکرات بردیم پس پیروز قطعی بودیم»، گفت: روحانی از اول بنای کارش را بر ناراستی با ملت نهاد و در حال حاضر حقیقت ماجرا و واقعیت کارش را نمی‌خواهد بپذیرد و همچنین وعده‎هایی که داده است، هیچ کدامش تحقق پیدا نکرده و نمی‌خواهد عذر خواهی کند. روحانی به ملت قول داده بود که روابط را با غرب عادی می‌کند، تحریم‌ها را بر میدارد و بارها می‌گفت که رقبای ما گفتگو و مذاکره را بلد نیستند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: الان کمتر از 20 روز مانده به دو دوره (هشت سال) ریاست روحانی، مردم با چشم غیر مسلح می‌بینند که نه تنها هیچ تحریمی برداشته نشده بلکه تحریم‌ها دو برابر شده است، و نه تنها تهدیدها برداشته نشده بلکه دانشمند هسته‌ای ما را نیز ترور کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وعده‌های رئیس دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: ابن‌ها قول داده بودند که وضع اقتصادی مردم را سامان دهند و در کنارش هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ زندگی مردم. مردم الان در جیب خودشان کاهش چند برابر ارزش پول ملی و تورم‌های روزافزون را می‌بینند؛ این دستاوردها را چگونه می‌خواهند پاسخ بدهند؟

انبارلویی افزود: مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی و رهبری شروطی را برای گفتگو با آمریکا قائل بودند که این‌ها هیچ کدام از شروط را رعایت نکردند تا هر جور شده به توافق برسند. حالا توافق کردند و باید دید که چه بدست آوردند؟ دولت تمام تعهدات خودش را یکجا عمل کرد اما دشمن حتی یک تعهد خودش را نیز عملی نکرد. مردم شعور دارند و با دیدن گفتگوهای وین می‌فهمند که طرف آمریکایی زور می‌گوید؛ حتی طرف آمریکایی حاضر نیست یکی دو امتیاز برجامی بدهد تا ثابت کند که در تعهداتش صادق است. آمریکایی‌ها با پر رویی تمام عنوان می‌کنند که نه تنها تحریمی را بر نمی‌داریم بلکه باید مذاکرات موشکی و کنترل نفوذ ایران در منطقه را جزو گفتگوها باشد.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر غیر واقعی بودن سخنان رئیس جمهور در این سال‌‌ها، گفت: آقای روحانی در این خسارت محض کاری جز عذرخواهی نمی‌تواند انجام دهد. روحانی مطالبی را بیان می‌کند که اصلا وجود خارجی ندارد؛ یعنی هیچ گاه چه در دوران اوباما و چه بعد از دوره اوباما، آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند. این در حالی است که امضای 6 قدرت جهان پای این توافق برجام است. ما دیگر نمی‌توانیم هیچ قراردادی منعقد کنیم که 6 قدرت جهانی پای آن را امضا بزنند چون الان دیگر روسیه و چین حاضر به همراهی با آمریکا نیستند.

وی با بیان اینکه مذاکره و توافق با آمریکا یک سراب بیش نیست، گفت: مذاکره و توافق با آمریکا یک سراب بیش نیست مگر اینکه قبل از مذاکره آمریکایی‌ها به تعداتشان عمل کنند. آمریکایی‌ها نه تنها امتیازی به ایرانی‌ها نمی‌دهند بلکه آن‌هایی که تحریم‌ها را در خارج از کشور می‌شکنند و تحریم‌ها را دور می‌زنند، به شدت مجازات می‌کنند. آمریکایی‌ها در پنج قاره جهان تهدیداتشان را علیه کسانی که با ایران مراودات اقتصادی دارند، عملی می‌کنند. آن‌ها پول‌های ما را بلوکه کردند و حاضر نیستند حتی یک دلارش را آزاد کنند.

انبارلویی  تاکید کرد: با این تفاسیر من نمی‌دانم چرا روحانی عوض فحش و ناسزا به آمریکا، به منتقدان داخلی بد و بیراه می‌گوید. منتقدانی که به دولت می‌گفتند فریب آمریکا را نخورید و حالا که اثبات شده حرف این منتقدان درست است، آقای روحانی با بی‌مهری تمام حتی به جای عذرخواهی آخرش دست از اهانت و اتهام زنی به منتقدان بر نمی‌دارد./ خبرگزاری دانشجو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر