کد خبر: 112706
A

انبارلویی: روحانی اعتماد عمومی را از بین برده است

محمدکاظم انبارلویی گفت: اگر امروز سرمایه اجتماعی دولت به این میزان پایین است یک علت عمده دارد و آن بی‌صداقتی دولت است. دولت آینده باید بکوشد صداقت را در دستور کار خود قرار دهد.

انبارلویی: روحانی اعتماد عمومی را از بین برده است

به گزارش دیده بان ایران؛ بازگشت به مردم یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند اعتماد عمومی به دولت را بازگرداند و از ابعادی گسترده‌تر بر سرمایه اجتماعی نظام بیفزاید؛ موضوعی که مشخصا در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی مشاهده نشد. اما راهکار جلب اعتماد عمومی به دولت چیست و آیا رئیسی می‌تواند از پس چنین مسئولیت خطیری به خوبی برآید؟

محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «صداقت مهم‌ترین عنصری است که می‌تواند اعتماد مردم را احیاء کند. مسئولان باید باور داشته باشند که قدرتشان در صداقتشان است و با مردم صادقانه سخن بگویند. همین چند روز پیش آقای روحانی در یک سخنرانی از دستاوردهای برجام سخن می‌گفت؛ بدون آنکه حتی یک مصداق از دستاوردهای آن بیان کند. وقتی مردم چنین لفاظی‌هایی را مشاهده می‌کنند از صداقت دولت ناامید می‌شوند. واقعیت این است که دولت آقای روحانی اعتماد عمومی را به پایین‌ترین سطح خود رساند».

او ادامه داد: «اگر امروز سرمایه اجتماعی دولت به این میزان پایین است یک علت عمده دارد و آن بی‌صداقتی دولت است. دولت آینده باید بکوشد صدق را در دستور کار خود قرار دهد و هر آنچه می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد را صادقانه به مردم بگوید تا مردم احساس کنند دولت از خودشان است و روشن سخن می‌گوید. دولت باید وعده‌هایی بدهد که بر مبنای قوانین موجود و البته توانمندی‌هایی که وجود دارد، اجرایی باشد تا بیش از پیش به اعتماد عمومی آسیب وارد نشود».

 
 

این فعال سیاسی درباره سلب اعتماد مردم به واسطه عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: «دولت آقای روحانی مدام وعده می‌داد که روابط با غرب عادی می‌شود، تحریم‌ها رفع می‌شود و گشایش اقتصادی به وجود می‌آید اما هر چه گذشت وضع بدتر شد و غربی‌ها بدعهدی کردند و نه تنها تحریم‌ها رفع نشد، بلکه شدیدتر از گذشته بر ایران تحمیل شد. افزون بر این آمریکا دست به جنایت زد و دیدیم که دو عزیزِ بزرگوار یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده را به شهادت رساند. در چنین شرایطی بازهم دولت آقای روحانی از اعتماد به غرب سخن گفت. در شرایطی که آمریکا یک دشمن تمام‌عیار ایران است و اروپایی‌ها هم از خصومت‌ورزی کم نمی‌گذارند، مردم می‌گویند پس چرا دولت از ضرورت ارتباط با غرب سخن می‌گوید و همین باعث می‌شود که دیگر اعتمادی به دولت نداشته باشند. البته ما نمی‌گوییم که مذاکره باید تعطیل شود اما مذاکره‌ای از سر منافع ملی نه تسهیل‌کننده اِعمال فشار حداکثری غربی‌ها».

انبارلویی در پایان درباره اینکه آیا رئیسی می‌تواند اعتماد عمومی را احیاء کند، گفت: «آقای رئیسی کارنامه روشنی در قوه قضائیه و پیش‌تر در آستان قدس داشته است و همواره در میان مردم بوده و با مردم صادقانه حرف زده است. او یک مجتهد و رجل سیاسی و مذهبی است و باتوجه به کارنامه مثبتش امیدواریم بتواند سامان خوبی به دستگاه اجرایی دهد و با تکیه بر اصل صداقت اعتماد عمومی به دولت را بازگرداند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر