کد خبر: 113089
A

سالک: رئیسی باید مکتوب کند که کشور را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای رئیسی باید آخرین وضعیت کشور در حوزه های مختلف را به طور کارشناسی بررسی و مکتوب کند تا مشخص شود چه چیزی را تحویل می گیرد

سالک: رئیسی باید مکتوب کند که کشور را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ تا کمتر 9روز دیگر سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران سوگند یاد خواهد کرد، این در حالی است که مشکلات کشور در حوزه های مختلف اعم از داخلی و سیاست خارجی روز به روز حادتر می شود. از قطعی برق و اعتراضات مردم خوزستان به کبود آب گرفته تا مذاکرات معلق مانده احیای برجام و گرانی روز افزون کالاهای اساسی حکایت از آن می کنند دولت آینده فرصت زیادی برای استقرار و تدبیر مشکلات ندارد.

حجت الاسلام احمد سالک درباره رویکرد سیدابراهیم رئیسی در قبال حل مشکلات کشور گفت: قرار بود در قالب پروژه ای از سد دز به تعداد زیادی از شهرها و روستاها آبرسانی صورت گیرد، با وجود گذشت 12 سال از زمان آغاز پروژه، تنها 43 درصد کار اجرای پروژه جلو رفته است. این نشان می دهد که دولت کنونی با وجود تأکید مقام معظم رهبری هیچ توجهی به حل مشکل آب خوزستان نداشته است.

وی افزود: آقای روحانی امروز در حالی شعار می دهد بخشی از مشکلات خوزستان حل شد و باقی آن هم حل می شود که مشخص نیست منظور او چیست. روز گذشته دیدیم آقای جهانگیری مورد اعتراض شدید مردم خوزستان واقع شد و حتی یکی از حضار گفت «دیگر گفتمان درمانی راه به جایی نخواهد برد».

عضو جامعه روحانیت مبازز با اشاره به مشکلات امروز کشور در حوزه آب، برق، تشنجات اجتماعی، گرانی کالاها و مسائل داخلی و خارجی اظهار کرد: آقای رئیسی باید آخرین وضعیت کشور در حوزه های مختلف را به طور کارشناسی بررسی و مکتوب کند تا مشخص شود چه چیزی را تحویل می گیرد چون همین امروز که دولت آینده هنوز سرکار نیامده، آقایان با روزنامه های زنجیره‌ای‌شان در موضع طلبکار نشستتند و به آقای رئیسی حمله می کنند که می خواهد چه کار انجام دهد و چه طور مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اولویت های دولت سیدابراهیم رئیسی افزود: آقای رئیسی 32 اولویت را برای کشور اعلام کرد و خط قرمز را هم موضوع معیشت، کالاهای اساسی و اقتصاد گذاشته است. حالا تدبیر برای حل و فصل قضیه چگونه است؟ باید به ظرفیت موجود کشور تکیه کرد. به عنوان نمونه خبر دارم برای سالیانی نهاده های دامی در گمرک مانده و وزیر کشاورزی اقداماتی برای ترخیص این کالاها انجام شد اما آقای روحانی جلوی آن را گرفته است یعنی نمی خواهند یک آرامشی در کشور حاکم کنند. چند سال پیش نهادهای دامی آنقدر در گمرک ماند که کپک زد و بعد با مصیبتی آن را از بین بردند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: وزیر جهادکشاورزی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم در محضر رئیس جمهور بنشینند و تدبیری بیاندیشند تا مسئله ترخیص نهاده های دامی و کالاهای اساسی از گمرک تسهیل شود، در سایه این اتفاق بسیاری از مشکلات مردم حل و فصل خواهد شد.

وی ادامه داد: حرکت اقتصادی دولت سیزدهم باید بر پایه صادرات محوری باشد. اگر این حرکت آغاز شود خواهیم دید که تولید رشد پیدا می کند و خیلی از مشکلات همچون بیکاری برطرف خواهد شد. همچنین باید با سیستم فاسد دلالی برخورد صورت گیرد. این سیستم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را احتکار می کند تا بازار سیاه شکل گیرد و سودهای کلانی به جیبش بزند.

سالک تأکید کرد: معتقدم ریشه و سرچشمه این سیستم دلالی در وزارتخانه ها است. البته برخی از اینها هم جزء شبکه نفوذ هستند تا با ایجاد اختلال در نظام توزیع و خدمت رسانی، کشور را با بحران مواجه کنند. لذا وزرای آینده باید یک پاکسازی از دفترشان گرفته تا رده های پایین وزراتخانه تحت مسئولیت شان، انجام دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر