کد خبر: 113328
A

دهمرده: دولتِ رئیسی به داد مردم سیستان و بلوچستان برسد

عضو مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان در مجلس، با بیان اینکه ۸۰ درصد افرادی که از پاکستان و افغانستان از طریق مرز وارد این استان می‌شوند به ویروس کرونا آلوده هستند کاهش میزان شیوع این بیماری در این منطقه را تنها از طریق کنترل مرزها امکانپذیر دانست.

دهمرده: دولتِ رئیسی به داد مردم سیستان و بلوچستان برسد

به گزارش دیده بان ایران؛ حبیب‌اله دهمرده در مورد شرایط کنونی میزان شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان که اخیرا به یک بحران تبدیل شده بود، گفت: مهمترین مشکل کنونی سیستان و بلوچستان نحوه و میزان تردد از مرز است و اگر نتوانیم مانع از تداوم این روند شویم، نمی‌توانیم مشکل شیوع کرونا در این منطقه را حل کنیم.

وزارت کشور به وظیفه خود برای کنترل مرزها به خوبی عمل کند

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 80 درصد افرادی که از کشورهای پاکستان و افغانستان از طریق مرز سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شوند به ویروس کرونا آلوده هستند و این مشکل می‌طلبد که وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مربوطه دست به دست یکدیگر بدهند و برای کاهش میزان تردد از مرزهای این استان وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: البته ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای کمک به مردم این منطقه ورود پیدا کرده‌اند و با تامین تجهیزات لازم باعث کاهش میزان شیوع کرونا در این منطقه شده‌اند اما تا زمانی که تردد از مرز کاهش پیدا نکند نمی‌توان شیوع این بیماری را در این استان به خوبی کنترل کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این منطقه که اغلب خانواده‌ها پُرجمعیت هستند وقتی یک نفر به کرونا مبتلا شود سایر اعضای خانواده را نیز به این ویروس آلوده می‌کند و این در حالی  است که ورود اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز نیز بر این مشکل دامن زده است که می‌طلبد وزارت کشور در این حوزه به وظیفه خود عمل کند.

دولت آینده باید به داد مردم سیستان و بلوچستان برسد

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ما در این مدت محدود امیدی به اینکه وزارت کشور برای کنترل مرز اقدام مطلوبی انجام دهد، نداریم، بنابراین باید منتظر بمانیم تا دولت آینده برای این مهم تصمیماتی را اتخاذ کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر