کد خبر: 113479
A

نقش «کمیل خجسته» در سایت همسریابی همدم چیست؟

«همدم»، بودجه خود را از سازمان تبلیغات اسلامی می‌گیرد. «موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان» که کمیل خجسته، مدیرعاملی آن را بر عهده دارد، یکی از دو نهاد مهم بودجه بگیر تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی است. در بودجه سال جاری بودجه این سازمان ۳۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ٢۰۵ میلیارد تومان از آن محقق شده است. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی از جمله‌ موسسه‌هایی بود که محمد باقر قالیباف برای افزایش بودجه آن در لایجه بودجه ۱۴۰۰ شخصا دست به کار شد. اما کمیل خجسته کیست؟

نقش «کمیل خجسته» در سایت همسریابی همدم چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛  در اپلیکیشن همدم نوشته شده است: «بابا چجور با مامان آشنا شدی؟پسرم یه بسته ده تایی از اپ همسریابی گرفتم مادرت توش بود»؛ شاید خنده‌دار و عجیب به نظر برسد اما این شوخی، خلاصه‌ای از کارکرد اپلیکیشن رسمی و قانونی همسریابی است که اخیرا از آن رونمایی شده است؛ «همدم».

رئیس مجلس، معاون ستاد اجرایی فرمان امام، برادرزاده همسر رهبری، سازمان تبلیغات  و اپلیکیشن همسریابی!هم‌نشینی این عناوین و نهادها با مورد آخر همان قدر عجیب است که رسمی شدن یک برنامه همدم یاب(!) برای مسطح شدن فراز و نشیب‌های ازدواج! بله، این خبر که احیانا طی هفته‌های اخیر، بارها پیش چشم‌تان مرور شده، صحت دارد و از اپلیکیشنی به نام «همدم» با نام قبلی «همسان‌گزینی»، متعلق به موسسه «تبیان»_ وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی_ با حضور  قالیباف، رئیس مجلس ، رونمایی شده است! گفته می‌شود این اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در ایران است و زیر نظر کمیل خجسته، فرزند حسن خجسته، برادر همسر رهبری اداره می‌شود. اما چرا «همدم»، مغتنم شد؟!

تنها کافی است در اپلیکیشن «بازار»، که تنها اپ‌های مجاز را معرفی می‌کند، کلیدواژه همسریابی را جست‌وجو کنید تا این اپلیکیشن مرجع، شما را با شمار زیادی از برنامه‌های پیشنهادی مشابه «همدم» آشنا کند؛ از «پیوند» و «پایدار» تا «طوبی» و «پستو»! اما میان این همه اپ، تنها «همدم» شانس رونمایی رسمی با حضور رئیس مجلس را پیدا می‌کند! جالب آنکه پیش‌تر بارها نسبت به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همسریابی و دوست یابی هشدار داده شده بود؛ چنانچه محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود که «به مردم، جوانان، اعضای این کانال‌ها و ... هشدار می‌دهیم که افراد و گروه‌هایی که در این بستر‌ها اقدام به همسریابی یا ترویج ازدواج موقت می‌کنند، هیچکدام مجوز رسمی از هیچ نهادی ندارند» یا سرهنگ تورج کاظمی هشدار داده بود که «بسیاری از کاربران با هویت اصلی خود در این فضا حاضر نمی‌شوند و چه بسا ممکن است حتی جنسیت‌شان نیز متفاوت باشد، از این رو می‌تواند منجر به جرائم دیگری نظیر خفت‌گیری، سواستفاده، اخاذی و ... شود. گاهی نیز از مشخصات هویتی و ظاهری افراد سوءاستفاده می‌شود». حال چطور قرار است تمام این هشدارها (که به حق است) مرتفع شود و اساسا چقدر مساله ازدواج و در اصل فرزندآوری برای حاکمیت موثر است که دست به دامن نهی کرده‌ها شده، الله و اعلم!

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  «همدم»، بودجه خود را از سازمان تبلیغات اسلامی می‌گیرد. «موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان» که کمیل خجسته، مدیرعاملی آن را بر عهده دارد، یکی از دو نهاد مهم بودجه بگیر تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی است. در بودجه سال جاری بودجه این سازمان ۳۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ٢۰۵ میلیارد تومان از آن محقق شده است. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی از جمله‌ موسسه‌هایی بود که محمد باقر قالیباف برای افزایش بودجه آن در لایجه بودجه ۱۴۰۰ شخصا دست به کار شد. اما کمیل خجسته کیست؟

مدیرعامل پایگاه اطلاع رسانی رهبری، عضو هیئت مدیره موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، عضو هیئت مدیره میراث اهل قلم و استاد دانشگاه امام صادق؛ این‌ها در بخشی از کارنامه کمیل خجسته درج شده است.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ او به علاوه در موسسه «طلوع حق» نیز مشغول به تدریس است؛ موسسه‌ای که کانال «قانون» درباره آن نوشته در آن افرادی مانند وحید یامین پور، حسن عباسی و حمید رسایی نیز تدریس و خجسته در آن، مدیریت و اندیشه رهبری را تدریس می‌کند. کمیل فرزند حسن خجسته است؛ کسی که همیشه در صدا و سیما مناصب بالایی داشته و در حال حاضر نیز عضو هیأت امنای دانشگاه صدا و سیماست و به مدت ده سال معاون رادیو در صدا و سیما بود. حسن خجسته به ادعای محمود احمدی‌نژاد به دلیل قصد سفر به تل‌آویو از این سمت‌ها عزل شد. ماجرایی که به گفته احمدی نژاد بنا به دلایل ملاحظاتی هرگز رسانه‌ای نشد. 

اما فضای کاربری «همدم» دقیقا مشابه همان اپلیکیشن‌هایی است که پیش‌تر نسبت به آن هشدار داده شده بود. کاربران خصوصیات ظاهری خود را ارائه می‌کنند و خصوصیات مورد علاقه برای «همدمِ» خود را نیز جست و جو! برنامه امکان عکسبرداری از صفحه را به شما نمی‌دهد بنابراین عکس‌های منتشر شده درباره پکیج‌های معرفی به شیوه دیگری برداشته و منتشر شده است.

«همدم» با چهار سرویس «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس است و ادعا کرده جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا چهار سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر