کد خبر: 113680
A

محمد مهاجری: بعد از محدودسازی اینترنت، مردم حتی برای آب‌خوردن هم باید اجازه بگیرند/ برخی آقایان جبهه پایداری عشق شان «کــره شمالی» است

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: کافی است این طرح 6 ماه اجرا شود، مردم می فهمند که حتی برای آب خوردن و ارتباط با دوستان و آشنایان خود از طریق فضای مجازی برای از جبهه پایداری اجازه بگیرند.

محمد مهاجری: بعد از محدودسازی اینترنت، مردم حتی برای آب‌خوردن هم باید اجازه بگیرند/  برخی آقایان جبهه پایداری عشق شان «کــره شمالی» است

به گزارش دیده بان ایران، محمد مهاجری درباره طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: این طرح برای اجرا در زمان دولت آقای روحانی تهیه شده بود اما چون تدوین آن طول کشید، تصویبش با شروع کار دولت آقای رئیسی همزمان شد. با این وجود طراحان همچنان اصرار به تصویب طرح دارند.

وی جبهه پایداری را طراح اصلی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» خواند و افزود:  این طرح در واقع چنگ و دندان نشان دادن جبهه پایداری برای امتیازگرفتن از سیدابراهیم رئیسی هنگام چینش اعضای کابینه است. معتقدم پایداری با این کار می خواهد نشان دهد می تواند پوسته خربزه زیر پای دولت آقای رئیسی بیاندازند تا عاملی برای نارضایتی مردم از دولت سیزدهم شود.

این فعال مطبوعاتی درباره احتمال عقب نشینی طراحان از پیگیری طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»، اظهار کرد: آنها عقب نشینی نخواهند کرد، از نظر جبهه پایداری وقتی برجام هوا شد و تحریم ها سرجایش ماند هیچ اتفاقی نیافتاد بنابراین وقتی اینترنت هم فیلتر شود هیچ اتفاقی نمی افتد، همه شاد هستند و خوب زندگی می کنند.

وی با اشاره به تبعات منفی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: هر طرحی از این دست که محدودیت در دسترسی به امکانات ایجاد کند، فسادآور و رانت آور است چون کاربران فضای مجازی برای آنکه به فضاهای فیلترشده دسترسی پیدا کنند، مجبور به خرید فیلترشکن می شوند. الان معلوم است فروشندگان فیلترشکن چه کسانی هستند. آن زمان بازار برای آنها انحصاری می شود و به سودهای نجومی می رسند چون قیمت فیلترشکن را هر چقدر دوست داشته باشند تعیین می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: کافی است این طرح 6 ماه اجرا شود، مردم می فهمند که حتی برای آب خوردن و ارتباط با دوستان و آشنایان خود از طریق فضای مجازی برای از جبهه پایداری اجازه بگیرند. من کره شمالی سفر کردم آنجا اگر فردی بخواهد به شهر دیگری برود که پدر و مادرش را ببیند باید مجوز تردد بگیرد. از این جهت می توان گفت شبیه کره شمالی می شود. من متنفر که بگویم ایران کره شمالی می شود اما برخی آقایان جبهه پایداری عشق شان کره شمالی است./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر