کد خبر: 113688
A
در گفت وگو با دیده بان ایران:

موسوی لارگانی: دخالت در انتخاب شهردار تهران؛ نشان دهنده سهم خواهی افراد است/ دخالت خارج از شورا در انتخاب شهردار تهران به نوعی توهین به رای مردم است

​یک نماینده مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دخالت خارج از شورا در انتخاب شهردار تهران به نوعی توهین به رای مردم است. مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کردند و قانون گذار هم این امر را به عهده شورا گذاشته است. دخالت در انتخاب شهردار تهران، صحیح نیست و عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

موسوی لارگانی: دخالت در انتخاب شهردار تهران؛ نشان دهنده سهم خواهی افراد است/ دخالت خارج از شورا در انتخاب شهردار تهران به نوعی توهین به رای مردم است

ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار دیده بان ایران، در پاسخ به سوالی که به حمایت تلویحی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از یکی از گزینه های شهرداری تهران اشاره داشت، گفت: قانون به صورت مشخص انتخاب شهرداران را برعهده شورای شهر و روستا گذاشته است. یعنی انتخاب شهردار با شورای شهر و انتخاب دهیار با شورای روستا است.

او ادامه داد: دخالت دیگران در انتخاب شهردار قطعا خلاف قانون است و نباید صورت بپذیرد. اینکه اشخاص، افراد، احزاب و گروهها در انتخاب شهردار دخالت کنند، نشان دهنده سهم خواهی است. این افراد با دخالت در انتخاب شهردار می خواهند بگویند شورا ضعیف است و توان انتخاب شهردار را ندارد و ما باید شهردار را انتخاب کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دخالت خارج از شورا در انتخاب شهردار تهران به نوعی توهین به رای مردم است. مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کردند و قانون گذار هم این امر را به عهده شورا گذاشته است. دخالت در انتخاب شهردار تهران، صحیح نیست و عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

موسوی لارگانی، ادامه داد: به دلیل همین وامدار بودن شهرداران نسبت به شوراها رسم شده که شهرداران، شهردارِ شورا و دهیاران ما نیز دهیارِ شورا باشند.

او تصریح کرد: گروه‌های خارج از محدوده شورا که وظیفه قانونی ندارند در انتخاب شهردار یا دهیار دخالت می کنند. این امر باعث می شود که شهردار وامدار آن افراد بیرون شورا باشند. در این شرایط شهردار باید گوش به فرمان آنها باشد و دستوراتشان را اجرایی و عملیاتی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر